استخدام آموزش و پرورش (شروع ثبت نام)

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین شروع شد.

به گزارش صدای زرند، وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی‌های مرتبط با احراز شغل مربی آمور آموزش معلولین جهت استخدام شغل مربی امور آموزش معلولین دعوت به عمل می‌آورد.

شرایط عمومی

۱۱. شرط سنی برای شرکت در آزمون؛

داشتن حداقل سن بیست (۲۰) سال تمام و داشتن حداکثر چهل (۴۰)سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس).

تبصره ۱ :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف میباشند.

تبصره ۲ :موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات الزم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛

– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور درجبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛

– داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروههای ضد انقلاب درآمده اند به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه

تبصره ۳: به موجب بند(الف) ماده ۱۵ قانون حمایت ازخانواده وجوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال تا حداکثر پنج سال (۵)به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری آزمون میباشد.

برای مطالعه تمام جزئیات شرایط استخدام آموزش و پرورش به صفحه «شرایط استخدام آموزش و پرورش» مراجعه نمایید.

شرایط اختصاصی

گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط ذیل:

به استناد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی (این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است دوره مهارت آموز ی شغل مربی امور آموزش معلولین در دانشگاه فرهنگیان بدون در یافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور میباشد.

– مهارت آموزانی که ازحضور در کلاس درس، امتحانات مواد درسی و یا آزمون جامع خودداری نمایند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی شده و مشمول پرداخت هزینه های دوره آموزشی و خسارتهای وارده خواهند بود.

– بخشی از هزینه های برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش وپرورش میتواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.

شرا یط، ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارتآموز ی بعد از قبولی نهایی و تایید صلاحیتهای عمومی توسط گز ینش، از سوی دانشگاههای مجر ی دوره یکساله مهارت آموز ی (دانشگاه فرهنگیان) اعلام خواهد شد. رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سو ی دانشگاه مجری دوره مزبور، الزامی میباشد. پذیرفته شدگان نها یی جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت یکساله مهارت آموزی میبایست از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی ir.ac.cfu.www موضوع را پیگیری نمایند.

– مدت دوره یکساله مهارت آموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفا به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش میباشد. گواهی پایان دوره مهارت آموزی، دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نمیباشد.

– محل مهارت آموزی دوره یکساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی توسط دانشگاه فرهنگیان تعیین خواهد شد.

– تغییر محل مهارت آموزی، صرفا در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

– پردیس های دانشگاه فرهنگیان به عنوان مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند در صورت وجود امکانات و تقاضای افراد، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکانپذیر خواهد بود.

۲ :)با توجه به مصوب جلسه ۹۶۵ مورخ ۱۷/۴/۱۳۹۸ شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین تبصره ۴ ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه ۸۳۳ مورخ ۲۷/۸/۱۳۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرگونه گزینش و استخدام در مشاغل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش، بر اساس نیاز “برای بوم خدمت” خواهد بود که به صورت استانی صورت میپذیرد. بنابراین بعد از طی فرایند استخدامی، خارج شدن نیرو (فرد قبول شده) از بوم خدمت استانی به منزله قطع رابطه استخدامی بوده و ابقای ردیف برای بوم استان خواهد بود.

۳ :)محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است. الزم به ذکر است شهرستانهایی که در جدول فهرست شغل محلهای اداره کل آموزش و پرورش استانها، دارای چند منطقه آموزش و پرورش میباشند، منطقه آموزش و پرورش محل خدمت فرد قبول شده (قبل از اشتغال)، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه در یکی از مناطق آموزش و پرورش همان شهرستان تعیین خواهد شد.

۴ :)مهارت آموزان در زمان ثبت نام در پردیس های دانشگاه فرهنگیان، ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روان خوانی قرآن کریم و مدرک ICDL میباشند، در غیر اینصورت باید تعهد نمایند که قبل از اتمام دوره یکساله مهارت آموزی، مدارک مزبور را ارائه نمایند.

۵ :)به منظور نگهداشت و افزایش ماندگاری نیروهای استخدام شده در دوره ابتدایی، هرگونه تغییر سمت نیروهای بکارگرفته شده موضوع این آگهی به سایر مشاغل گروه معلم و کیفیت بخشی و یا انتقال ایشان به سایر دستگاههای اجرایی ممنوع است، مگر در موارد خاص که پس از بررسی واحد طرح و برنامه استان و با تایید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی واموراداری و معاونت آموزش ابتدایی وزارتخانه انجام میگردد. در اجرای تبصره ۴ مصوبه ۸۳۳ شورای انقلاب فرهنگی، خارج شدن نیرو از بوم (استان، شهرستان، منطقه و ناحیه) به منزله قطع رابطه استخدامی و ابقای ردیف برای بوم خواهد بود.

دانلود دفترچه ثبت نام در آزمون ویژه رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش

انتهای پیام/