مهدی حسینی‌نژاد مدیر کل صمت استان؛

با تعرفه‌های سازمان ملی استاندار، ترازوها اصناف کالیبره می‌شود

مهندس حسینی نژاد مدیرکل سازمان صمت استان کرمان در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: نخستین دستور کار جلسه، تامین میوه شب عید طرح تنظیم بازار بود که گزارش سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی ارائه شد و به میزان ۵۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ سیب درختی تن برای شمال استان و ۷۵ تن سیب و ۵۵ تن پرتقال برای جنوب استان امسال در نظر گرفته شده که کارهای برنامه‌ریزی، دریافت تسهیلات و پیگیری‌ها توسط سازمان تعاون روستایی شمال و جنوب انجام می‌شود.

به گزارش صدای زرند، وی افزود: در باره کالیبره کردن اوزان سنجش توسط شرکت‌های طرف قرارداد اداره کل استاندارد که با همکاری اصناف صورت می‌گیرد، مقرر شد تا براساس تعرفه‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد اعلام شده، کالیبره کردن انجام گیرد.

بگفته وی در طرح تنظیم بازار شکر نیز مقرر گردید تا براساس درخواست اصناف و سایر واحدهای صنفی و صنعتی، اداره کل غله درخواست کلی شکر را به شرکت بازرگانی دولتی ارائه دهد و مجوز لازم برای توزیع شکر صادر شود.

مدیرکل سازمان صمت استان کرمان افزود درباره افزایش تعرفه‌های گاز برای کوره‌های آجرپزی و آهک با مصوبه هیات وزیران، قرار شد تا طی مکاتبه رسمی استانداری کرمان با وزارت نیرو و نفت، پیگیری‌های لازم در ارتباط با مشکلات درباره قطعی گاز و برق و افزایش نرخ به واسطه افزایش تعرفه پیگیری شود.

کالیبره کردن وسایل و تجهیزات (calibration or Calibrate): واژه کالیبراسیون برای هر دستگاه اندازه گیری به معنی مقایسه دستگاه اندازه گیری ما با مرجع تایید شده و بدست آوردن میزان خطای دستگاه اندازه گیری خود می باشد.

انتهای پیام/