برگزاری آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز در زرند

مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز در محل آموزش و پرورش شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، امام جمعه زرند در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز و عزاداری سید و سالار شهیدان که به همت مدیریت آموزش و پرورش و با حضور اعضا شورای تامین و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان زرند، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و جامعه فرهنگیان در محل اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی، منادی اسلام، قدرتمندانه در مقابل استکبار به برکت خون شهدا ایستاده است.

حجت الاسلام مهدی شجاعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای فرهنگی و دانش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری، هدف از برگزاری این مراسم را تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت، شهادت و صیانت آگاهانه از میراث گرانبهای شهدای والامقام در اولین سال از گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد.

او در ادامه به آثار اجتماعی گناه از منظر قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: مقابله با گناه در عرصه زندگانی اجتماعی یک اصل است.

حجت الاسلام شجاعی به بحث عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و بیان داشت: مسئله عفت و حجاب یک مسئله اجتماعی است؛ زیرا بی عفتی و بی حجابی جامعه را به فساد می کشاند و عقوبت الهی را در پی دارد.

قرائت زیارت عاشورا، عزاداری و سینه زنی، برپایی غرفه های حجاب و عفاف، پاسخ گویی به مسائل شرعی و … از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/