مهار شش حریق خودرویی طی پانزده روز گذشته در زرند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند از انجام شش عملیات اطفای حریق خودرویی در طی 15 روز گذشته خبر داد و گفت:اکثر حوادث و آتش سوزی ها ، ناشی از اتصالی سیم کشی و یا نشست مایعات قابل اشتعال می باشد.

به گزارش صدای زرند، مرتضی بخشی با اعلام اینکه یکی از راهکاری های شهروندان برای کاهش این حوادث بررسی مداوم سیستم برق رسانی خودرو و تعویض شیلنگ های سوخت رسان به موتور می باشد گفت: استفاده از خاموش کننده های دستی در لحظات اولیه حریق می تواند کمک موثری به کاهش خسارتها نماید.

مرتضی بخشی رئیس سازمان آتش نشانی، زمان اطفاء حریق در یک خودرو را ۲ تا ۳ دقیقه عنوان و تصریح کرد: با توجه به زمان حضور آتش نشانها در محل حادثه که بین ۳تا ۴ دقیقه (در سطح شهر) می باشد این خاموش کننده ها می تواند کمک شایانی به شهروندان نمایند.

وی افزود:نگهداری کپسول آتش نشانی در خودرو،حفظ خونسردی در زمان حریق ؛پیاده نمودن تمامی سرنشینان خودرو و دور کردن آنها تا فاصله حداقل ۲۰ متری از خودرو ،تماس با شماره ۱۲۵آتش نشانی ،قطع اتصال باتری در صورتی که سیم کشی خودرو آتش گرفته باشد،باز نکردن کاپوت جلو در صورتی که آتش از موتور شروع شده باشد از مهمترین اقدامات شهروندان در زمان بروز این گونه حوادث می باشد.

وی در پایان خواستار فراگیری مسائل اطفای حریق و امداد توسط رانندگان شد و اظهار امیدواری کرد شهروندان و صاحبان خودروهای شخصی با تهیه کپسول های آتش نشانی ایمنی را به خود و سایر شهروندان هدیه نمایند.

انتهای پیام/