برگزاری کلاس آموزشی بیماری تب کریمه کنگو در روستای ده علی کوهبنان

شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی در راستای ارتقای سطح بهداشت و جلوگیری از بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بین دامداران و کشاورزان، اقدام به برگزاری کلاس آموزشی در محل حسینیه جامع روستای ده علی نمودند.

به گزارش صدای زرند، رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان در خصوص برگزاری این دوره آموزشی گفت: در این راستا با هماهنگی‌های بعمل آمده با اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان و حضور کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان این کلاس‌ آموزشی با موضوع آشنایی با تب کریمه کنگو برگزار گردید.

همتی هدف از برگزاری این کلاس‌ها را افزایش آگاهی جمعیت هدف بمنظور ارتقا سطح آگاهی دامداران در خصوص نحوه انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین مقابله با هر گونه خسارت احتمالی و آشنایی با وظایف سازمان دامپزشکی در زمینه پیشگیری از وقوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان عنوان نمود.

دکتر همتی در پایان در تفضیل بیماری فوق افزود: تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام و بسیار واگیردار است که در دام بیمار علایم مشخصی ندارد. این بیماری از طریق تماس مستقیم با کنه و له کردن آن با دست و یا تماس با بافت، خون و ترشحات بدن دام آلوده به انسان انتقال می یابد. در فصل گرم سال به دنبال ازدیاد تکثیر کنه ها انتقال این بیماری از دام به انسان افزایش می یابد.

photo5903076602

انتهای پیام/