مدیرعامل برق منطقه ای کرمان در پاسخ به صدای زرند مطرح کرد؛

برق تمام کشاورزان را معادل پروانه کشاورزی تامین می کنیم

خاموشی دو روزۀ موتورپمپ های کشاورزی در طول هفته که به منظور مدیریت مصرف برق انجام می شود، به چالش جدی کشاورزان تبدیل شده است.

به گزارش صدای زرند، در این باره، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای کرمان با بیان این که بیش از ۳۴ درصد مصرف برق مربوط به بخش کشاورزی استان است، گفت: از استان هایی هستیم که مصرف برق هم در صنعت و هم در بخش کشاورزی بالا است.

مهندس حمیدرضا حبیبی توضیح داد: درخصوص پمپ های کشاورزی، هیچ کجا محدودیت ایجاد شده خارج از پروانه چاه های کشاورزی نبوده و بر اساس تصمیماتی است که در صنعت گرفته شده و معادل مصرفی که در پروانه ها دیده شده برق تمام کشاورزان را تامین می کنیم.

وی دربارۀ تاثیر خاموشی موتورپمپ های کشاورزی بر مصرف برق استان، ادامه داد: با توجه به این که بیش از ۳۴ درصد بار مصرف مربوط به کشاورزی است و صنایع را هم محدود می کنیم و بار کشاورزی از بار خانگی بیشتر است و همچنین با توجه به این که کمبود برق را داریم، اگر موتورپمپ های کشاورزی را خاموش نکنیم باید برق خانگی را خاموش کنیم و حداقل هر مشترک روزانه باید دو ساعت خاموشی داشته باشد.

حبیبی در توضیح بیشتر بیان کرد: در بخش کشاورزی، برق هر چاه کشاورزی متناسب با میزان پروانه برداشت آب، تامین می شود که عمدتا چاه های کشاورزی زیر ۱۹ ساعت در روز اجازۀ برداشت دارند، ۵ ساعت در روز محدود می شوند اما پاداشی که به ازای ساعات محدودیت به آن ها پرداخت می شود این است که ۱۹ ساعت برق مجانی دریافت می کنند.

انتهای پیام/