قابل توجه همکاران رسانه ای در زرند

خواستم این مطلب را با تیتر "قابل توجه برخی مسئولین" منتشر کنیم، اما از آنجایی که حس کردیم شاید به‌مثابه آن میخ آهنی شود که نرود در سنگ، گفتیم به در بگوییم شاید دیوار بشنود!

خواستم این مطلب را با تیتر “قابل توجه برخی مسئولین” منتشر کنیم، اما از آنجایی که حس کردیم شاید به‌مثابه آن میخ آهنی شود که نرود در سنگ، گفتیم به در بگوییم شاید دیوار بشنود!

صدای زرند: همکاران عزیز بد نیست برخی از حقوق مطبوعاتی خود را بر اساس قانون بدانید:

– اصل ۲۴ قانون اساسی: نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند، مگر آن که مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی‌باشد.

– بند الف ماده ۲ قانون مطبوعات یکی از رسالت‌ها و وظایف یک رسانه: روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم در یک یا چند زمینه مورد اشاره در ماده ۱ (زمینه‌های گوناگون خبری، انتقادی،‌اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، دینی، علمی، فنی، نظامی، هنری، ورزشی و نظایر اینها)

– ‌ماده ۳ قانون مطبوعات: مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسئولین را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و‌به اطلاع عموم برسانند.

– ‌ماده ۴ قانون مطبوعات: هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله‌ای در صدد اعمال فشار بر مطبوعات برآید و یا به سانسور و کنترل‌نشریات مبادرت کند.
توجه (تبصره ذیل ماده): متخلف از این ماده به شرط داشتن شاکی، به حکم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دو سال و در صورت تکرار به انفصال دائم از‌ خدمات دولتی محکوم خواهد شد.

‌- ماده ۶ قانون مطبوعات: نشریات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی ‌و خصوصی که در این فصل مشخص می‌شوند آزادند.

– ‌تبصره ۳ فصل ۳ قانون مطبوعات: مطالب اختصاصی نشریات اگر به نام پدید آورنده اثر (‌به نام اصلی یا مستعار) منتشر شود به نام او و در غیر این صورت به نام نشریه ،‌مشمول قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان می‌باشد.

چند روزی هست که یکی از مسئولین در حال اعمال فشار بر صدای زرند است، موضوعی که شاید ما را به موجب تبصره ۱ ذیل ماده ۴ قانون مطبوعات مجبور کند از وی شکایت نماییم.

انتهای پیام/