برگزاری جشنواره ها، تنها با اخذ مجوز از ستاد زرند شهر جشنواره‌ها

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند با اعلام اینکه شعارِ زرند شهر جشنواره های ایران به عنوان یکی از مهمترین برنامه ها جهت تحقق اهدافِ دبیرخانه ستاد از جمله معرفی ظرفیتهای تاریخی، طبیعی، انسانی و معنوی و افزایش شور و نشاط اجتماعی و تزریق باور مشارکت های عمومی و فعالیتهای دسته جمعی، ایجاد جو امید و وحدت در بین آحاد مختلف و رونق اقتصادی جوامع محلی و حتی معرفی ظرفیت‌های روستائی و جذب سرمایه گزاری های مختلف با جدیت در حال پیگیری است گفت: متاسفانه بعضا مشاهده شده که برخی از افراد برای هرگونه تبلیغ از عنوان "جشنواره" استفاده می کنند و این امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده، بنا به تصمیم ستاد زرند شهر جشنواره های ایران برگزاری رویدادهای خودسرانه و بدون طرح در این ستاد ممنوع است.

به گزارش صدای زرند، محمد اسلامی افزود: برگزاری هر رویداد نیاز به تامین برخی موارد از جمله نظم، امنیت و سلامت شرکت کنندگان دارد و نباید فرد یا افرادی تحتِ هر عنوانی بدون لحاظ کردن شرایط و زیرساخت‌های لازم، اقدام به برنامه ریزی و اجرای جشنواره و رویدادی را نمایند که احتمال بروز هرگونه اتفاق و حادثه ای در آن متصور است.

دبیر ستاد زرند شهر جشنواره های ایران از رسانه های شهرستان نیز خواست در صورت مواجه با درخواستی مبنی بر تبلیغ جشنواره از دبیرخانه ی ستاد استعلام نمایند.

اسلامی با مهم برشمردنِ نقشِ پایگاه های خبری در ایجادِ مشارکت و حضور اجتماعی به تبلیغ یک جشنواره روستائی از طریق سایت دیوار اشاره کرد و افزود: کلمه جشنواره هم اکنون تبدیل به یک شاخص در معرفی شهرستان زرند در سطح کشور شده است و بنوعی یک برند محسوب می شود و سوء استفاده از این کلمه به فرهنگِ زرند لطمه خواهد زد و قطعا در صورت مشاهده ی چنین مواردی، مسئله ی وصف الاشاره از طریق دستگاهای ذیربط پیگیری خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی زرند همچنین از شهروندان خواست به جهت جلوگیری از هر نوع اشکالی اخبارِ مربوط به حوزه ی جشنواره ها را از طریق پایگاه های خبری مطرح و شناخته شده دنبال کنند.

لازم به توضیح است ،اخیرا برخی از افراد برای فروش محصول خود یا حتی تبلیغ برای عرضه و فروش اجناس خود اقدام به استفاده از کلمه ی جشنواره می نمایند که باعثِ سردرگمی شهروندان شده است.

انتهای پیام/