اداره دامپزشکی شهرستان زرند اعلام کرد

آغاز فاز نخست واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت گاوی شهرستان

حسن لطفعلی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند با اشاره به آغاز واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان زرند اظهار داشت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی و با واگیری بالای دامی است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به صنعت دامپروری وارد می‌سازد.

به گزارش صدای زرند، وی افزود: جهت ایجاد ایمنی پایدار و پیشگیری از این بیماری در منطقه اجرای همزمان فازهای سراسری واکسیناسیون تب برفکی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره دامپزشکی تصریح کرد: زمان اجرای فاز اول مایه کوبی تب برفکی در جمعیت دام‌ سنگین در استان از اول خردادماه است که در شهرستان زرند نیز همگام با سراسر استان این عملیات به اجرا در می آید.

لطفعلی پور با بیان اینکه انجام واکسیناسیون تب برفکی برای تمام دامداران اعم از صنعتی، سنتی و روستایی الزامی است، افزود: دامداران مکلف به انجام واکسیناسیون هستند و واکسیناسیون به صورت رایگان با تامین واکسن داخلی می باشد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ۲۸۰۰ راس دام سنگین در این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

رئیس دامپزشکی زرند عنوان کرد: واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله بااین بیماری دارد اما باید توجه داشت که به طور قطع و صد در صد نمی‌توان متکی به آن بود.

وی افزود: رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی توسط دامداران درکنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

لطفعلی پور ضمن اشاره به این نکته که شیوع بیماری در جمعیت دامی باعث خسارات جبران ناپذیر اقتصادی می گردد همچنین خاطرنشان کرد: به دامداران توصیه می‌کنیم در زمان اجرای عملیات مایه‌کوبی تب‌برفکی از خرید، فروش، نقل وانتقال کنترل نشده دام و نیز تردد افراد وماشین‌آلات بین واحدها خودداری نموده و با اکیپ‌های واکسیناسیون نسبت به انجام صحیح عملیات مایه کوبی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/