۵ ستاره فوتبال ایران در جام جهانی از نگاه آسوشیتدپرس

اگر دژاگه بتواند به طور ثابت در پست خود به کار گرفته شود می تواند یکی از ستاره های تیم ایران در جام جهانی برزیل باشد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس با انتشار گزارشی ۵ بازیکن شاخص ایرانی تیم ملی که نگاه ها در بازی های جام جهانی روی آنها متمرکز است ، معرفی کرده است.

صدای زرند: به گزارش عصر ایران این خبرگزاری می نویسد:


01-SedayeZarand

۱- رضا قوچان نژاد مهاجم تیم ملی ایران که در هلند متولد شده و در لیگ بریتانیا (تیم چارلتون) بازی می کند یکی از امیدهای تیم ملی ایران است. او در ۱۱ بازی تیم ملی ایران ۹ گل زده است.

 02-SedayeZarand

۲- جواد نکو نام بازیکن ۳۳ ساله و پرتجربه و کاپیتان ملی ایران است و از سال ۲۰۰۰ برای تیم ملی ایران بازی می کند. او تا کنون ۳۷ گل در ۱۳۶ حضور خود در تیم ملی ایران به ثمر رسانده است . گل هایی که همواره در مواقع نیاز به برد یا تساوی زده شده است. به طور طبیعی این جام جهانی آخرین جام جهانی نکونام خواهد بود.

 DDN_08-11-2009_19h59m_0132.jpg

۳- مسعود شجاعی هافبک با استعداد و هجومی تیم ملی ایران است. همواره وقتی شجاعی خوب بازی می کند تیم ملی ایران هم بازی خوبی به نمایش می گذارد. مصدومیت او در تیم “لاس پالماس” اسپانیا ، تماشاگران و طرفداران این تیم اسپانیایی را از دیدن بازی های خوب او محروم کرده است. شجاعی گل زیادی نزده است اما گل ساز خوبی است و موقعیت های گل خوبی برای دیگر بازیکنان و مهاجمان تیم ملی فراهم می کند.

 04-SedayeZarand

۴- دانیال داوری دروازه بان ایرانی الاصل متولد آلمان ، قلعه بان تیم ملی ایران خواهد بود. با وجودی که او تنها تجربه ۳ حضور بین المللی با تیم ایران را دارد، حضور او به عنوان دروازه بان تیم “آنتراخت فرانکفورت” دردروازه تیم ملی ایران در برزیل و عملکردش در جام جهانی با اما و اگر گره خورده است. عملکرد موفق داوری در لیگ آلمان مهم ترین دلیل کارلوس کی روش سرمربی تیم ایران برای دعوت از او به تیم ملی بوده است.

داوری عملکرد در مجموع مثبتی در بازی های تیم ایران داشته هر چند اشتباهاتی را در بازی مقابل گینه انجام داد. او هنوز باید چیزهای بسیاری بیاموزد. اگر داوری بتواند تا پیش از شروع بازی ها با مدافعان تیم ملی ایران هماهنگ باشد او می تواند همان کسی باشد که تیم ملی به آن نیاز دارد.

05-SedayeZarand

۵- اشکان دژاگه مهاجم تیم “فولهام ” بریتانیا دیگر بازیکن ایرانی است که امید زیادی روی درخشش او در جام جهانی برزیل می رود. او می تواند در پست های هافبک راست یا مهاجم بازی کند. او در کارنامه خود در تیم وولفسبورگ المان تجربه ۱۵۰ بازی در لیگ آلمان را داشته است و از آگوست سال ۲۰۱۲ به تیم فولهام در بریتانیا پیوست. اگر دژاگه بتواند به طور ثابت در پست خود به کار گرفته شود می تواند یکی از ستاره های تیم ایران در جام جهانی برزیل باشد.