امام جمعه زرند:

تحریف و قرائت ناصواب از دین، یکی از بزرگترین گناهانی است که انسان به آن مبتلا می شود

امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه که با حضور پرشور نمازگزاران در مسجد جامع برگزار شد با بیان اینکه برخی معارف و دستورات دین را برای منافع و هوی و هوس خود تفسیر و توجیه می کنند و بدنبال جایگزین برای کارهایی هستند که در دین اسلام ، حرام می باشد در حالی که وقتی یک موضوعی حرام الهی شود ، با هیچ صورتی از بحث فعل حرام خارج نمی شود.

به گزارش صدای زرند، خطیب جمعه زرند با تاکید بر روایات متعدد خطاب به برخی متولیان فرهنگی هم گفت: نباید برای راضی کردن برخی مردم به اقدامات غیر معروف روی بیاورند چرا که رضایت خداوند بر هر موضوعی برتری دارد.

شجاعی در خطبه دوم با اشاره به نرخ فرزندآوری و کاهش جمعیتی، آن را به جنگی بسیار خطرناک تشبیه کرد و گفت: بنظر می رسد از میان تمام جنگهایی که بر علیه انقلاب ما از همان روزهای آغازین تا امروز تحمیل شده ، جنگ فرهنگی برای کاهش جمعیت کشور ، مهمترین و خطرناک ترین آنهاست.

امام جمعه زرند، با استناد به آمار موجود و کاهش نرخِ فرزندآوری طی ۳۰ سال گذشته و مقایسه ی آن با آمار جهانی ، این اتفاق تلخ و خطرناک را در تمام طول تاریخ بشریت، بی سابقه خواند و گفت:در هیچ برهه‌ای از تاریخ جهان ، تاکنون چنین آماری ثبت نشده الا در کشور ما، و اکنون صدای زنگ خطر آن را همه می‌شنویم.

وی متوسطِ کاهش نرخ فرزندآوری را در جهان را ۳۳درصد عنوان کرد و با ابراز نگرانی افزود: این در حالی است که در کشور ما ، کاهش نرخ فرزندآوری طی ۳۰ سال اخیر به عدد ۷۰ درصد رسیده ،که یقینا مقایسه ی این دو عدد، نشان دهنده ی اوضاع بسیار نگران کننده ی جامعه جوان و پویای کشور است که باید آینده ساز این انقلاب باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی از شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، در دهه های قبل بعنوان یک حرکت غلط نام برد و گفت: انفجار رشد جمعیت پیر و عدم تناسب آن با زاد و ولدها ما را در آستانه ی سقوط در سیاهچال پیری قرار داده در حالی که تمام کشورهای جهان و از جمله کشورهای منطقه، نرخ جمعیت جوان بالایی دارند ولی کشور ما روز به روز پیرتر می شود که یک فاجعه بزرگ است و قابل جبران نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان این اتفاق را زائیده ی تفکری دانست که از سه دهه ی قبل آغاز شد و اکنون به این نقطه ی نگران کننده رسیدیم.

خطیب جمعه به مسائل و مصائب پیری کشور اشاره کرد و گفت: کاهش جمعیت جوانی، ورود نیروی کار از سایر کشورها،پیرشدن بنیه ی دفاعی کشور، و…. از آفاتی است که متاسفانه در این موضوع دو حالت متصور است که یا، ترویج فرهنگ غلط کاهش جمعیت از روی ناآگاهی مسئولان اتفاق افتاده و یا اینکه این فاجعه نتیجه ی سیاست آگاهانه ای بوده که در مقاطعی از تاریخ انقلاب از سوی مسئولان اجرا شد ه که در این صورت یک خیانت بزرگ محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان زرند به واقعه ۳خرداد روز آزاد سازی خرمشهر هم اشاره کرد و مقام والای شهدای عملیات بیت المقدس که با رمز مقدسِ یا علی ابن ابیطالب علیه السلام منجر به آزادسازی خونین شهر از چنگال دشمن شد را گرامی داشت.

امام جمعه زرند از تلاشهای متولیان مربوط به حوزه ی حجاب و عفاف هم تشکر کرد و در عین حال افزود:اگر بدنبال حل این معضل هستیم باید اصل استمرار در مواجه و مقابله با این پدیده ی شوم را جدی بگیریم و با دقت و حساسیت و وسواس بیشتر، در مقابله با این موضوع که در اتاق فکر دشمنان این انقلاب و نظام طراحی شده گام های محکمتری برداشت و فراموش نکنیم که دشمن، سالها در غفلت متولیان فرهنگی جامعه ،فعالیت کرده و این ولنگاری های امروز حاصل اقدامات دشمنان ما طی سالیان درازی است و قطعا نه میشود و نه انتظار داریم که با چند برنامه ی نمایشی یا ساختن چند کلیپ و … این معضل را در کوتاه مدت ریشه کن نمائیم و حتما زمان می برد و لذا باید هم مردم و هم مسئولان ، این موضوع را مورد دقت قرار دهند که با استمرارِ فعالیتهای فرهنگی و نیز اجرای مقتدرانه ی قانون از سوی متولیان امر ، شاهد توفیقات خوبی در جهتِ خنثی کردن توطئه های دشمن باشیم.

انتهای پیام/