توانمندسازی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی از ملزومات و اولویت های کاری است

مهدلو: هدف از برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی از ملزومات و اولویت های کاری در هر دهیاری و شورای اسلامی می باشد.

برگزاری دوره های آموزشی دهیاران به منظور آشنایی دهیاران جدیدالانتصاب با شرح وظایف دهیاری ها و قوانین و مقررات جاری در حوزه نهاد دهیاری و دوره آموزشی بدو خدمت برای دهیاران روستاهای بخش مرکزی و بخش یزدان آباد شهرستان زرند است.

Mahdlo

به گزارش “صدای زرند” به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، محمدرضا مهدلو بخشدار مرکزی زرند هدف از برگزاری دوره های آموزشی را توانمندسازی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی از ملزومات و اولویت های کاری در هر دهیاری و شورای اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: پس از برگزاری دوره مذکور برای تمامی دهیارانی که اخیراً به این سمت گماشته شده اند، مجدداً دوره های دیگری در ارتباط با حوزه کاری دهیاران توسط کارشناسان مرتبط برگزار خواهد شد.

بخشدار بخش مرکزی زرند تصریح کرد: در این دوره آموزشی دهیاران با مفاهیم مدیریت روستایی، توسعه روستایی، تاریخچه مدیریت روستایی در ایران، شرح وظایف دهیاران، نحوه تعامل دهیاران با شوراها و دستگاه های دولتی، معاملات دولتی، قراردادهای مالی و… آشنا می شوند.

گفتنی است به دنبال انتخابات شوراهای اسلامی در روستاهای بخش مرکزی و یزدان آباد، تغییرات عمده ای در مدیریت روستایی ایجاد شده است که ضرورت برگزاری دوره آموزشی برای آنان را ایجاب نموده است و اقدام بخشداری بخش مرکزی و یزدان آباد در برگزاری دوره های مذکور در همین راستا صورت گرفته است.