برگزاری جشنواره درختکاری و بیابان زدایی در منطقه یزدان آبادِ زرند

جشنواره درختکاری و بیابان زدایی روز دوشنبه جاری ساعت ۱۰صبح در منطقه فتح آباد و شریف آباد از توابع بخش یزدان آبادِ زرند برگزار می شود.

به گزارش صدای زرند، طی نشستی با حضور مدیران دستگاه های منابع طبیعی و میراث فرهنگی شهرستان زرند، دو دستگاه بر تقویت همکاری های دو جانبه تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار علی میرزائی رئیس اداره منابع طبیعی زرند با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی و نیز توجه به درخت و درختکاری در پیشگیری از بیابان زایی خصوصا در مناطق کویری و بیابانی گفت: وفق تفاهم نامه همکاری با میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند، هر ساله جشنواره ای تحت عنوان درختکاری و بیابان زدایی برگزار و امسال نیز این جشنواره روز دوشنبه جاری ساعت ۱۰صبح در منطقه فتح آباد و شریف آباد از توابع بخش یزدان آباد با اجرای برنامه های متنوع برگزار و علاوه بر انجام درختکاری، تفاهم نامه همکاری بین دو اداره و در راستای نقش طبیعت و منابع طبیعی در رونق گردشگری و متقابلا نقش و جایگاه گردشگری در حفظ منابع طبیعی منعقد می شود.

او افزود: حفظ طبیعت وظیفه ملی آحاد جامعه است و گردشگری که مبتنی بر حفظ منابع طبیعی باشد، بزرگترین کمک برای صیانت از این مواهب الهی است که متعلق به تمام مردم در تمام اعصار است.

رئیس منابع طبیعی زرند با بیان نقش و تاثیر صنعت گردشگری در بیابان زدایی گفت: هر فعال گردشگری یک همکار افتخاری برای حفاظت از منابع طبیعی است و هر مجموعه گردشگری که ایجاد می شود، یک پایگاه جدید برای حفاظت از منابع طبیعی و حتی محیط زیست ایجاد می شود و هر چقدر این اماکن در راستای سیاست های منابع طبیعی موفق عمل کند بازتاب آن به رونق گردشگری منجر خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند نیز با تمجید از تلاش های صادقانه مدیر منابع طبیعی شهرستان زرند در راستای تلفیق منابع و مراتع در ترویج گردشگری گفت: معتقدیم این دو بخش مکمل یکدیگرند و همچنان که طبیعت می تواند عامل گردش باشد از طرفی گردشگری باید بازوی قدرتمندی برای حفاظت از منابع طبیعی قلمداد شود.

محمد اسلامی گفت: مهمترین تاکید ما به سرمایه گذاران گردشگری توجه به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است و هر طرح گردشگری که فاقد این نگرش باشد قطعا از دایره گردشگری خارج است و در اولین گام نسبت به لغو پروانه فعالیت اقدام خواهیم کرد؛ اگر چه تا امروز هیچ موردی که نشان از تعارض منافع گردشگری و منابع طبیعی باشد وجود نداشته و این یک امر بسیار مهم است که بر تداوم آن اصرار داریم.

انتهای پیام/