رئیس بهره برداری شرکت گاز شهرستان های استان کرمان:

کمبود گاز در استان بخشی از صنایع فولادی را تعطیل کرد

رئیس بهره برداری شرکت گاز شهرستان های استان کرمان با بیان اینکه در دو هفتۀ اخیر، به دلیل کاهش دمای هوا، نسبت به هفته های قبل تر حدود 20 درصد افزایش مصرف گاز در بخش خانگی داشتیم، گفت: با تلاش های انجام شده، خوشبختانه در روزهای گذشته قطعی گاز در سطح استان نداشتیم، البته با افت فشار گاز در برخی خطوط انتقال گاز روبه رو بودیم.

به گزارش صدای زرند، علی ابراهیمی افزود: کمبود گاز در استان در هفته های گذشته باعث شده که در بخش هایی از صنایع، اعمال محدودیت را داشته باشیم و حتی بخش هایی از صنایع فولادی ما به تعطیلی کشیده شده است.

وی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف گاز خانگی توضیح داد: هر یک درجه کاهش دمای محیط باعث صرفه جویی شش درصدی در مصرف گاز می شود ضمن اینکه تغییرات زیادی در دمای محیط ایجاد نمی کند، اما چیزی در حدود یک میلیون مترمکعب در ۲۴ ساعت صرفه جویی در مصرف گاز را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: با این صرفه جویی یک درجه ای، بخشی از نیاز صنایع ما به گاز تامین می شود.

وی پنجم بهمن ماه با بیان اینکه در روزهای گذشته چیزی در حدود ۲۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز در بخش خانگی استان بوده است، گفت: فصل سرد سال همچنان ادامه داشته و از همه مشترکان درخواست داریم صرفه جویی را در مصرف گاز در اولویت قرار دهند.

رئیس بهره برداری شرکت گاز شهرستان های استان کرمان ادامه داد: نزدیک ۷۰ درصد مصرف گاز استان کرمان در روزهای قبل در بخش خانگی صرف شده است.

انتهای پیام/