با هدف ارائۀ خدمات به‌روزتر به بیماران سرطانی؛

دستگاه پیشرفتۀ مرکز رادیوتراپی خیریه یاس به‌زودی فعال می‌شود

مرکز تخصصی پرتودرمانی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در سه طبقه و سه هزار متر زیربنا در ابتدای هفت باغ علوی با پیشرفت فیزیکی 98 درصد ساخته شده  و تاکنون 500 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده و برای تکمیل نیاز به 10 میلیارد تومان دارد.

مرکز تخصصی پرتودرمانی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در سه طبقه و سه هزار متر زیربنا در ابتدای هفت باغ علوی با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد ساخته شده  و تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده و برای تکمیل نیاز به ۱۰ میلیارد تومان دارد.

صدای زرند: یکی از دستگاه‌های این مرکز، دستگاه سی‌تی سیمولاتور (CT Simulator) یا شبیه‌ساز درمان است که با کمک خیّرین کرمانی به عنوان اولین دستگاه سی‌تی سیمولاتور با قابلیت‌های کامل پرتودرمانی در جنوب‌شرق ایران در تاریخ سوم بهمن‌ماه، در مرکز تخصصی رادیوتراپی ـ انکولوژی یاس کرمان تخلیه شد و به‌زودی این دستگاه پیشرفته در این مرکز نصب و آمادۀ خدمت به بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد.

دکتر علی جمعه‌زاده، عضو هیات مدیره رادیوتراپی یاس دربارۀ اهمیت این دستگاه گفت: در رادیوتراپی یکی از الزامات اساسی، راه‌اندازی بخش‌های رادیوتراپی است و این دستگاه، انجام سی‌تی‌اسکن‌های تخصصی از بیماران مبتلا به سرطان که نیاز به پرتودرمانی داشته باشند را با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا انجام می‌دهد.

به نقل از روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فیزیسیست رادیوتراپی افزود: پس از انجام سی‌تی‌اسکن، تصاویر برای طراحی درمان (Treatment Planning) به نرم‌افزار TPS (Treatment Planning System) در اتاق فیزیک پزشکی ارسال خواهند شد تا طرح درمان بیمار توسط فیزیسیست و پزشک مربوطه انجام شود».

جمعه‌زاده ادامه داد: «دستگاه سی‌تی سیمولاتور نسبت به دستگاه سی‌تی‌اسکن معمولی دارای چهار تفاوت اصلی است که برای بخش‌های پرتودرمانی بسیار حائز اهمیت است.

وی در توضیح بیش‌تر در این‌باره گفت: این دستگاه دارای لیزرهای خارجی (External Laser) برای موقعیت‌دهی به بیماران مبتلا به سرطان است، همچنین تخت Flat همانند دستگاه شتابدهنده دارد، دارای Bore با قطر ۸۵ سانتی‌متر است که برای موقعیت‌دهی به بیماران به خصوص بیماران با بیماری Breast دارای اهمیت است و همچنین نرم‌افزارهای تخصصی حوزه سرطان را نیز دارد.

وی بیان کرد: دستگاه سی‌تی‌سیمولاتور مرکز خیریه یاس کرمان که از کمپانی GE آمریکا است، جزو بهترین برندهای دنیا است و  حدود دو برابر قیمت یک دستگاه سی‌تی‌اسکن معمولی را دارد.

برپایۀ این خبر، محمدرضا بهرامی، مدیرعامل انجمن خیریه یاس کرمان نیز با اشاره به اینکه خشت خشت این پروژه با عشق و با کمک خیرین تامین شده است، گفت: از بنگاه‌های خصوصی بزرگ استان درخواست می‌کنم تا در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به این خیریه و مرکز پرتودرمانی کمک کنند تا این پروژه به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا بتواند بیماران جنوب‌شرق را تحت درمان قرار ده.

وی افزود: پروژۀ پرتودرمانی خیریه یاس کرمان به‌گونه‌ای تعریف شده که پیشرفت آن مطابق شان مردم کرمان و تاسیس‌کنندگان آن باشد.

مدیرعامل انجمن خیریه یاس کرمان از تمام مردم و خیرین درخواست کرد تا تکمیل این پروژه با این انجمن را همراهی کنند.

 

انتهای پیام/