معاون صنایع دستی استان کرمان مطرح کرد

بازار صنایع دستی کرمان همچنان در رکود

معاون صنایع دستی استان کرمان گفت: با مصوبات سفر رئیس جمهور از محل اعتبارات تبصره ۱۸ مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال برای صنایع دستی استان کرمان تخصیص داده شده که منتظر ابلاغ آن هستیم.

به گزارش صدای زرند، کاظم حسین زاده افزود: فعالان، کارگاه ها، آموزشگاه ها و تولیدکنندگان تجارت آنلاین صنایع دستی مشمول این تسهیلات می شوند که نرخ کارمزد آن ۱۰ درصد است.

وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به کرمان، تسهیلات خرید صنایع دستی نیز با نرخ سود ۱۰ درصد به عاملیت صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود.

وی همچنین بیان کرد: طرح تسهیلات خرید مشتریان صنایع دستی از نمایشگاه صنایع دستی کرمان برای نخستین مرتبه در کشور آغاز شده است و استان های دیگر نیز این طرح را به اجرا گذاشته اند.

وی با اشاره به افزایش قیمت تولید شده محصولات صنایع دستی در یک سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر بازار صنایع دستی در رکود به سر می برد که امیدواریم پرداخت تسهیلات به مصرف کنندگان چرخۀ اقتصادی این بازار را به حرکت درآورد.

وی ششم بهمن ماه در بخش دیگری از سخنانش گفت: دو فقره تسهیلات از محل تبصره ماده ۱۸، با مجموع اعتبار ۱۶۶ میلیارد ریال برای تکمیل زنجیرۀ تولید گلیم شیریکی پیچ سیرجان اختصاص یافت.

وی افزود: این تسهیلات به دو سرمایه گذار مجتمع های کارگاهی تولید گلیم در سیرجان و از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ تصویب شده و منتظر ابلاغ برای پرداخت آن هستیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت دو مجتمع تولید گلیم در خردادماه سال جاری اظهار کرد: یکی از سرمایه گذاران این طرح با هزینه سهم آورده، پیشرفت ۲۰ درصدی را رقم زده است که با دریافت تسهیلات سرعت اجرای طرح بالا می رود.

انتهای پیام/