معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:

روند صعودی کرونا در کشور بسیار آرام است

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت دربارۀ روند موج هشتم کرونا در کشور گفت: پیش از این اعلام کرده بودیم که روند افزایش موارد کرونا را در کشور خواهیم داشت که اتفاق افتاد. همچنین اعلام کرده بودیم که نمی توان از شدت بیماری در این موج برآوردی داشت؛ چراکه اطلاعات ما در آن زمان زیاد نبود. اکنون به نظر می رسد که افزایش کرونا مانند موج های قبلی که در مرداد یا بهمن گذشته تجربه کردیم، نخواهد بود. البته هنوز هم ممکن است که تعداد بالا برود، اما شدت سال گذشته را نخواهد داشت.

به گزارش صدای زرند، دکتر بابک عشرتی با بیان اینکه در حال حاضر شیب روند صعودی کرونا در کشور بسیار آرام است، افزود: در این شرایط انتظار نداریم پیک بسیار سنگینی را تجربه کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد: با وجود اینکه تعداد موارد ابتلا بالا نیست، نباید شرایط را عادی بدانیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که موارد ابتلای رسمی بالا نیست، این است که انواع جدید کرونا، بیماری خفیف ایجاد می کنند؛ بنابراین به گزارش دهی نمی رسد و مردم خودشان با درمان علامتی بهبود می یابند.

وی چهارم بهمن ماه دربارۀسویه های در گردش فعلی کرونا اظهار کرد: طبق گزارش هایی که از دو هفته قبل داریم، سویه های در گردش کرونا در کشور ترکیبی از سویه های قدیم و جدید کروناست؛ به طوری که سویه های قدیمی مانند ba۵ را داریم و در عین حال سویه های جدیدی مانند xbb۱، bq۱.۱، bn۱.۵ و… هم در کشور شناسایی شده و وجود دارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که سویه های جدید کرونا، سرایت پذیری زیادی دارند، نباید فکر کنیم که شرایط عادی است.

عشرتی تاکید کرد: مردم همچنان باید مراقب باشند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و هنوز نمی توان جامعه را به حالت عادی رها کرد و باید رعایت های بهداشتی مانند استفاده از ماسک را انجام دهیم.

وی دربارۀ زمان رسیدن به قلۀ موج هشتم نیز گفت: هنوز برای صحبت قطعی دربارۀ رسیدن به قلۀ موج زود است، اما به نظر می رسد که تا اسفندماه روند افزایشی را خواهیم داشت. در عین حال شاید به دلیل افزایش سفرها در عید نوروز هم بعد از تعطیلات عید، مجدد افزایش موارد را داشته باشیم.

انتهای پیام/