هنر ارزشمند دو روحانی زرندی

سالهاست که بحث چگونگی ارتباطِ موثر با نسل جوان و نوجوان به یکی از دغدغه های مهمِ عناصر فرهنگی تبدیل شده است.

به گزارش صدای زرند، – محمد اسلامی: فهم زبان کودک و نوجوان و چگونگی ارتباط موثر کلامی با هدف ترویج احکام و شعائر دینی و دور کردن آتش فرهنگِ مخرب غربی ، نه تنها فقط یک هنر بلکه فراتر از آن بعنوان یک عِلم بسیار مهم محسوب می شود.

این موضوع زمانی بیشتر اهمیت می یابد که بدانیم قریب ۳۰۰۰ کانال و شبکه ماهواره ای و دهها برنامه ی شناخته شده در بستر اینترنت براحتی در حال دور کردن فرزندان ایران زمین از بُعد معنوی و سوق دادن این نسل در سراشیبی انحطاط اخلاقی هستند و در طرف مقابل ،علیرغم فعالیت‌های متولیان عرصه ی آموزش و فرهنگ اما بنظر توفیقات موثری حاصل نشده است.

شاید مهمترین دلیل آن را باید در نوع نگاه سنتی در شیوه ی ارتباط گیری با نسل جوانی دانست که این روزها با کمترین سواد درسی براحتی از طریق تلفن های همراه به اقصی نقاط جهان سَرَک می کشد و مجذوب بسیاری از آموزش‌های فریبنده غربی می شود.

بحث تقابل نسل جوان با روحانیون دینی هم در جریان آشوبهای اخیر از دیگر حَربه های دشمنان معنویت و انسانیت بود و بی احترامی به شأن و منزلت این قشر اگر چه توانست چهره ی واقعی دشمنان را در مقابله با دین و معنویت نشان داد اما نباید فراموش کرد که این دَدمنشی استعمار تنها مربوط به زمان و مکان خاصی نیست و این یک سیاست دائمی و راهبردی از سوی اتاق فکر آنان است.

از مدتها قبل دو روحانی عزیز و محبوب زرندی روشی خلاقانه در ارتباط گرفتن با نسل جوان و نوجوان را سرلوحه کار خود قرار داده اند و زیبایی این حرکت زمانی بیشتر خودش را نشان می دهد که بدانیم این اقدامات فرهنگی و موثر بدون هیچ اعتبار دولتی انجام می گیرد.

حجج الاسلام قاسمی و گلستانی این روزها با عملکرد درخشان خود توانسته اند در راستای جهاد تبیین گامهای موثری بردارند و حضور این دو چهره ی روحانی در اجرای برنامه های شاد و فرهنگی ویژه ی این دو نسل توانسته است نگاه قشر جوان را به تعالیم مکتب انسان ساز اسلام به خود معطوف نماید.

عصر روز یکشنبه در دبستان فاطمیون ویژه ی اتباع برنامه جشن ورود دانش آموزان پایه ی سوم به سن تکلیف از طرف مربی طرح امین دبستان و مدیریت مدرسه با حمایت یکی از خیرین زرندی که در راستای این فعالیت فرهنگی حمایت مالی نموده بود و با همراهی مدیریت محترم آموزش و پرورش که نگاه خاصی به برنامه های فرهنگی از خود نشان داده اند، برگزار شد.

در این مراسم این دو روحانی روی سه موضوع بسیار مهمِ نماز، احترام به والدین و کمک و مهربانی به دیگران با اجرای نمایشنامه های زیبا و بصورت خواندن شعر با آهنگ های کودکانه به تبیین ویژگی های یک دانش آموز خوب پرداختند و چنان طراوتی به جمع بخشیدند که قطعا این دانش آموزان هرگز روز جشن تکلیف خود را فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام/