عامل مزاحمت برای یک خانم در شبکه های اجتماعی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروند کرمانی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش صدای زرند، سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت و ارسال پیام های نامناسب در یکی از شبکه های اجتماعی تحت استفاده او، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با توجه به پیگیری و بررسی های صورت گرفته بر اساس مستندات موجود و اظهارات شاکیه، با تلاش مأموران پلیس فتا متهم در یکی از نقاط استان شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضایی، دستگیر شد.

سرهنگ رضایی در این خصوص به کاربران هشدار داد و گفت: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه ای جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

این مسئول انتظامی بیان کرد: ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی از مصادیق جرم محسوب شده و با خاطیان در اینگونه جرائم به شدت برخورد می شود، از اینرو لازم است شهروندان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ضمن رعایت آداب اجتماعی و حقوق شهروندی نسبت به حفظ حریم خصوصی سایر افراد اهتمام ویژه داشته باشند و از بیان هرگونه دعاوی و مسائل انتقام جویی در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی پرهیز نمایند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان گفت: شهروندان توصیه های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه، آن را از طریق مرکز فوریت های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش گزارشات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/