نگرانی مدیرکل ورزش کرمان از حذف اعتبارات ۲۷ صدم استانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: با حذف اعتبارات ۲۷ صدم استانی، در آینده برای توسعه زیرساخت ها با مشکلات اساسی مواجه می شویم.

به گزارش صدای زرند، میثم پاریزی در دیدار با فداکار استاندار کرمان که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش انجام شد، به بیان گزارشی در مورد وضعیت ورزش استان کرمان پرداخت و گفت: هم اکنون سرانه فضای ورزشی استان با میانگین کشور برابر است.

او با اعلام اینکه پراکندگی و جمعیت استان، کار را برای حوزه مدیریتی در بحث اجرا سخت کرده است، افزود: تمرکز جمعیت کمک می کند تا از امکانات و زیرساخت ها استفاده بهینه ای صورت گیرد؛ اما در پراکندگی باید جمعیت ولو کم را نیز ببینیم.

پاریزی تصریح کرد: علاوه بر تحریم ها، شرایط اقتصادی سختی بر کشور حاکم بود لذا در سال ۹۸ با توجه به اینکه عمده اعتبارات مان از محل اعتبارات ۲۷ صدم درصد است، تخصیص ۸ درصدی داشتیم، در سال ۹۹ تخصیص ۲۰درصد داشتیم و خدا را شکر در سال ۱۴۰۰ با افزایش عدد اعتباراتمان در حوزه ارزش افزوده با تخصص ۵۰درصد توانستیم بخشی از پروژه هایمان را ساماندهی کنیم که تا پایان سال و در ایام الله دهه مبارک فجر نیز تعداد زیادی از این پروژه ها به بهره برداری می رسد.

او بیان داشت: در هفته تربیت بدنی در حوزه تعداد پروژه ها، متراژی که به سرانه فضای ورزشی استان افزوده شد و عددی که هزینه شده بود، جزو پنج استان برتر کشور بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به افتتاح ۱۰ پروژه ورزشی طی هفته تربیت بدنی و ورزش در سطح استان گفت: یکی از پروژه ها با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد در دلفارد به بهره برداری می رسد که یک پروژه تفریحی ورزشی در مسیر گردشگری است و هم اکنون مراحل پایانی کار را می گذراند و نهایتا تا دو هفته آینده با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان افتتاح می شود.

پاریزی افزود: یک پروژه ورزشی نیز مربوط به یک مجموعه سوارکاری در شهرستان زرند با سرمایه گذاری بیش از ۱۶ میلیارد است که قرار است با حضور مسئولان استان و وزارت ورزش به بهره برداری برسد و این به توسعه زیرساخت های ورزش در استان کمک می کند.

او در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تعدد باشگاه های صنعتی و بنگاه های اقتصادی و فعالیت هایی که در حوزه مسئولیت های اجتماعی شان انجام می دهند، سبب شده ۵۳ تیم از استان کرمان در سطح لیگ های برتر کشور حضور داشته باشند که این، استان را به نسبت به استان های همجوار و جنوب شرق کشور متمایز کرده است.

پاریزی در ادامه به مشکلات این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: در کنار همه توفیقاتی که ورزش استان کرمان داشته، یکی از مشکلات اساسی که نمود آن بعد ها دیده شود، این است، اعتبارات ۲۷ صدم استانی حذف شده و این موضوع برای استان نگران کننده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: درست است ما اعتبارات سفر ریاست جمهوری را داشته ایم و این ۲۳۰ میلیارد اعتبار کمک کرده تا استان بتواند پروژه هایش را جمع بندی کند و بیش از ۱۶۰ پروژه نیمه تمام عمده شان می توانند ساماندهی شوند، اما حذف اعتبارات ۲۷ صدم استانی، این نگرانی را برای ما دارد که ما در آینده با مشکلات اساسی در بحث توسعه زیرساخت ها مواجه می شویم.

پاریزی افزود: مسئله ای دیگری که وجود دارد این است، ما برنامه های مناسبتی زیادی را در طول سال داریم که یکی از دستگاه هایی که در حوزه اجتماعی می تواند باب گفتمان را با جوانان استان باز کند، حوزه ورزش و جوانان است.

او تصریح کرد: با توجه به جذابیت هایی که حوزه ورزش دارد، هر برنامه ای که ما می گذاریم مخاطبانش زیاد است؛ لذا این ظرفیت ها باید تقویت و کمک شوند.

پاریزی بیان داشت: ما از محل اعتبارات استانی و اعتبارات ملی، عددی که در فصل ۵ برای کمک به هیئت های ورزشی (چه در استان و چه در شهرستان ها) می گیریم، حتی نمی تواند ۱۰ درصد نیاز های ورزش را هم جواب دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در هفته تربیت بدنی و ورزش بیش از هزار و ۱۰۰ برنامه را پیش بینی کرده ایم که بخش عمده ای از این ها فعالیت های عمومی و همگانی است.

او افزود: در طول سال، ما بیش از ۵ هزار برنامه را در حوزه مناسبتی داریم که هم تأثیرگذاری دارد و هم می تواند عاملی برای نشاط و شادابی باشد؛ اما نیاز است ما از ظرفیت های استان کمک شویم.

پاریزی تصریح کرد: باشگاه ها در کنار همه زحماتی که می کشند و پرچم استان را بالا برده اند؛ اما یکسری فعالیت های اضافی دارند که نیاز نیست؛ لذا در تیم هایی که نمی تواند ظرفیت بومی استان را برای استفاده تأمین کند، ما نیازی به هزینه کرد نداریم.

او بیان داشت: برای اینکه جایگاه حاکمیتی ورزش در استان حفظ شود، باید متولی ورزش در استان بتواند در تصمیمات بنگاه های اقتصادی در حوزه مسئولیت های اجتماعی شان و باشگاه های صنعتی استان نقش کارشناسی و اثرگذاری داشته باشد.

پاریزی افزود: اگر ما نتوانیم به باشگاهی که خودمان مجوز می دهیم، جهت و مسیر دهیم، کار جالبی نیست؛ لذا باید فعالیت های اضافی حذف شود و چتر حمایتی روی سر ورزشکاران بومی استان آورده شود که اگر این اتفاق نیفتد نارضایتی رخ می دهد.

او از استاندار به عنوان رئیس شورای عالی ورزش استان خواست، کمک کند تا اداره کل ورزش و جوانان با بدنه کارشناسی در این تصمیمات دخیل باشد تا خود باشگاه ها هم در بین جامعه ورزش از محبوبیت برخوردار شوند.

پاریزی تصریح کرد: با ۱۰ درصد اعتباراتی که اکنون در مجموعه باشگاه ها دارد هزینه می شود ما می توانیم به خوبی ورزش استان را در همه بخش ها مدیریت کنیم و اثرگذاری این برای مردم و جوانان است.

او بیان داشت: اگر منابع تأمین شود، ما این امکان را داریم بیش از ۹۰ درصد افراد را در گروه های سنی که رِنج آسیب است، تحت پوشش بگیریم و کمک کنیم تا ساماندهی و ساختاری که نیاز هست به نحو مطلوب شکل گیرد.

انتهای پیام/