امام جمعه زرند در شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد:

ترویج ابتذال فرهنگی به عنوان فرهنگ اسلامی در جامعه قابل قبول نیست

امام جمعه زرند با بیان اینکه ترویج فرهنگ باید با محوریت مذهب و دین اسلام باشد، تاکید کرد: ترویج ابتذال فرهنگی در قالب کارهای فرهنگی اسلامی در جامعه، قابل قبول نیست.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، صبح امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه زرند و با حضور سیدرضا حسینی نژاد فرماندار، ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری، سرهنگ پاسدار حسین امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، سرهنگ صمدالله ترابی فرمانده انتظامی، حجت الاسلام اسماعیل قلیزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رحیم سیف الدینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین اجرایی و فرهنگی شهرستان برگزار گردید.

حجت الاسلام شجاعی در این جلسه با تاکید بر اهتمام ویژه و بیشتر مسئولین شهرستان به موضوعات فرهنگی، افزود: ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر را میتوان بعنوان “فتنه فرهنگی” در جامعه از آن یاد کرد که به یقین در راستای اهداف دشمنان نظام اسلامی ایران قرار دارد.

امام جمعه زرند با بیان اینکه امروز متاسفانه در بحث فرهنگ با وجود جامعه حاکم دینی و اسلامی، شاهد پیوست هایی ضد فرهنگی هستیم، گفت: ترویج فرهنگ باید با محوریت مذهب و دین اسلام باشد.

وی با اشاره به فرمایشی از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص ابتذال فرهنگی، تاکید کرد: نباید ابتذال فرهنگی در قالب کارهای فرهنگی اسلامی در جامعه و در بین مردم رواج پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در زرند با انتقاد از برخی برنامه هایی که در قالب ترویج فرهنگ؛ به طور مثال در حوزه های هنری و نمایشی برگزار میشود، در صورتی که عیناً ضد مسایل فرهنگی و اسلامی است، تصریح کرد: بها دادن به برخی افراد نیز با عنوان سلبریتی که التزامی به قانون حکومت و دین اسلام ندارند، در راستای کمک به ترویج ابتذال فرهنگی است.

حجت الاسلام شجاعی در پایان با تاکید بر مدیریت امنیت افکار عمومی؛ پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه را آسیب و آفت فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید در راستای آگاهی بخشی و پیشگیری از از آسیب های اجتماعی خصوصا در بین نوجوانان و جوانان نهادینه و پیگیری شود.

انتهای پیام/