آغاز واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان زرند

فاز جدید واکسیناسیون دام های سبک در شهرستان زرند همزمان با سرتاسر استان به منظور ایجاد ایمنی در گله های دام و پیشگیری از شیوع این بیماری در کشور آغاز گردید.

فاز جدید واکسیناسیون دام های سبک در شهرستان زرند همزمان با سرتاسر استان به منظور ایجاد ایمنی در گله های دام و پیشگیری از شیوع این بیماری در کشور آغاز گردید.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان زرند: حسن لطفعلی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان در این زمینه اظهار داشت: در این فاز واکسیناسیون بیش از ۱۴۰ هزار راس دام سبک شهرستان با اولویت نقاط پر خطر و کانون های بیماری واکسینه می گردند.

وی افزود: ۵۰ درصد از این عملیات واکسیناسیون از طریق خرید خدمت به بخش خصوصی دامپزشکی شهرستان واگذار گردیده است.

لطفعلی پور با بیان این موضوع که دامداران هیچ بهایی نیاید بابت این واکسیانسون پرداخت نمایند، درخواست نمود:گله داران بایستی هر چه سریعتر نسبت به نوبت گیری و انجام واکسیناسیون اقدام نموده و همکاری لازم را با اکیپ های دامپزشکی داشته باشند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همچنین از اتمام واکسیناسسون دام های سنگین شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تمامی دام های سنگین شهرستان هم دام های روستایی و هم گاوداری های صنعتی بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند و امید داریم با این کار ایمنی مناسبی در این دام ها ایجاد گردد.

وی افزود: هر چند واکسیناسیون باعث پیشگیری از بیماری می گردد ولی دامداران بایستی از ورود دام های بدون هویت و بدون مجوز بهداشتی حمل سیستم قرنطینه دامپزشکی به دامداری اجتناب نمایند.

لطفعلی پور در پایان درخواست نمود: کلیه پرورش دهندگان دام سبک و سنگین بایستی ضمن رعایت مسائل بهداشتی و مدیریت گله و پرهیز از هر گونه حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی، همچنین با مشاهده هر گونه علائم بیماری سریعا جهت بررسی به اداره دامپزشکی گزارش نمایند.

آغاز واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان زرند00

انتهای پیام/