سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم‌ در زرند برگزار شد

سی و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، اذان و تفسیر قرآن کریم استان کرمان در آموزشگاه ولایت‌ زرند برگزار شد.

سی و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، اذان و تفسیر قرآن کریم استان کرمان در آموزشگاه ولایت‌ زرند برگزار شد.

قران در زرند2

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، سی و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، اذان و تفسیر قرآن کریم استان کرمان با حضور ۷۰۰ دانش‌آموز و به میزبانی شهرستان زرند در آموزشگاه ولایت‌ زرند برگزار شد.

حمید صادقی مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند‌ با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان از این مسابقات اظهار داشت: شهرستان زرند به عنوان شهری مذهبی و با ریشه دینی و انقلابی شناخته می‌شود و همواره در مسابقات قرآن و معارف اسلامی در سطح استان‌، یکی از سکوهای برتر در اختیار دانش‌آموزان زرندی است.

وی عنوان کرد: همه ما معتقد هستیم، قرآن کریم بزرگ‏ترین هدیه الهى براى انسان‌ها است‌ به همین سبب امت اسلامى آن گونه که شایسته است، باید برای استفاده از این میراث ارزشمند از خود همت نشان دهد.

عضو شورای فرهنگ عمومی زرند با قدر‌دانی از برگزار کنندگان این مسابقه معنوی گفت‌: امروز دبیران قرآن و معارف اسلامی در سطح شهرستان زرند با تمام توان‌ سعی دارند تا زمینه آشنایی بیش از پیش نسل جوان با علوم قرآنی را آشنا کنند‌.

وی افزود: در دوره گذشته این مسابقات نیز دانش‌آموزان زرندی توانستند خوش بدرخشند و برخی رتبه‌های برتر استان را از آن خود کنند که امید است در سی و دومین دوره این مسابقات، شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی دانش‌آموزان زرندی باشیم.

قران در زرند

علیرضا علیزاده دبیر برگزاری مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات حدود ۷۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر پایه تحصیلی متوسطه اول و دوم‌ از هفت شهر و منطقه استان‌ کرمان به مدت دو روز برگزار شد به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی افزود: دانش‌آموزان در ۹ رشته قرائت‌، حفظ، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، اذان و انشای نماز و هفت رشته ویژه خواهران به رقابت پرداختند‌.

حبیب‌الله خنجری فرماندار زرند ‌در بازدید از روند برگزاری مسابقات‌ گفت: این مسابقات که با هدف شناخت، رشد، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و همچنین تقویت ایمان، معرفت دینی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برگزار می‌شود، نقش به سزایی در شکوفایی استعدادهای قرآنی منطقه و انس دانش‌آموزان با قرآن کریم دارد.

وی گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی با استفاده از ابزارهای مختلف نظیر ماهواره، اینترنت‌ سعی دارند تا نسل جوان و نوجوان این کشور را از معارف اسلامی دور کنند.

خنجری افزود: امروز تمسک به قرآن و معارف اسلامی  تنها راه نجات دانش‌آموزان در این جنگ نرم فرهنگی است.

انتهای پیام/