قهرمان کردن کسی که خودش می‌گوید «قهرمان نیست»!

در روزهای اخیر ویدیویی از یکی از رسانه‌های شهرستان زرند در فضای مجازی پخش شد که در آن یکی از پلیس‌های حاضر در محل آتش‌سوزی چند روز قبل زرند را به اشتباه «قهرمان حادثه» جلوه می‌دهد و می‌گوید این پلیس به دل آتش زده و کودکِ گرفتار در آتش را بیرون آورده است، موضوعی که توسط پلیس مذکور رد می‌شود و می‌گوید من کار چندانی در این ماجرا نکرده‌ام و قهرمان اصلی این حادثه پدر بچه است.

در روزهای اخیر، ویدیویی از یکی از پیچ‌های اینستاگرامی زرند پخش شد که در آن یکی از پلیس‌های حاضر در محل آتش‌سوزی چند روز قبل زرند را به اشتباه «قهرمان حادثه» جلوه می‌دهد و می‌گوید این پلیس به دل آتش زده و کودکِ گرفتار در آتش را بیرون آورده است، موضوعی که توسط پلیس مذکور رد می‌شود و می‌گوید من کار چندانی در این ماجرا نکرده‌ام و قهرمان اصلی این حادثه پدر بچه است.

به گزارش صدای زرند، این ماجرا و قهرمان جلوه دادن استوار یکم «بهنام محسنی» از فضای مجازی شهرستان زرند نیز فراتر رفت و در برخی از خبرگزاری‌های کشوری نیز به آن پرداخته شد و باعث شد یک ماجرا به اشتباه به یک «دروغ بزرگ» تبدیل شود.

استوار «بهنام محسنی» در این باره در گفتگویی با صدای زرند بیان کرد: وقتی ما به محل رسیدیم، جناب آقای علیزاده (پدر دختر فوت شده در حادثه)، به دل آتش زده بود اما برخی رسانه‌ها و مردم لطف دارند و می‌گویند من به دل آتش زده‌ام، اما در واقع جناب آقای علیزاده بود که به دل آتش زد تا بچه‌اش را نجات دهد، ما فقط توی پله بودیم و به درون آتش هم نرفتیم و فقط بچه را چند متر از پاگرد تا دم درب آوردیم و پایین پله‌ها او را به دست یک بنده‌خدایی دادیم، اما متاسفانه برخی گفتند من دروغ گفته‌ام و قصد سوءاستفاده داشتم و قصد دارم پست و مقامی بگیرد؛ اما به والله چنین قصدی نداشتیم و کل قضیه این بود و چیز دیگری نشده است.

وی افزود: من در آن مصاحبه باید حرفی از آقای علیزاده هم می‌زدم که متاسفانه چیزی نگفتم که او در آتش بوده و ما در پله‌ها بودیم. ما باید حقیقت را بگوییم و نمی‌توانیم دروغی را بگوییم، وقتی مردم آن‌جا شاهد و ناظر ماجرا بودند؛ قهرمان این ماجرا جناب آقای علیزده بود که به دل آتش زده بود و ما فقط چند پله‌ای بچه را آوردیم پایین و به دلیل دود فراوان اصلاً امکان ورود وجود نداشت.

استوار محسنی بیان داشت: قطعاً هرکس دیگری هم اگر بود در این حد به کمک می‌آمد، درست است امکانات نبود ولی ما کار شاقی نکردیم که بخواهیم اسمی از ما جایی باشد و بخواهیم روی قصد و غرضی کاری کنیم. متاسفانه برداشت مردم بد شد، و فکر می‌کنند من دهقان فداکار بودم که به دل آتش زدم؛ متاسفانه فکر می‌کنم این موضوع بد به گوش مردم رسید و نمی‌دانم چه شد که این طور شد، الله اعلم.

وی افزود: من به جان بچه‌هایم هیچ قصد و غرضی در این ویدیو نداشتم و ماجرا همین بود که من الان گفتم و قهرمان اصلی این داستان آقای علیزاده است. در زمان ضبط آن ویدیو هیچ برنامه‌ای برای مصاحبه کردن نبود و من بدون آمادگی قبلی تنها مختصری از موضوع را گفتم، وگرنه کل موضوع همین بود که الان گفتم.

استوار محسنی همچنین از نبود امکانات که کار آتش‌نشانان را با مشکل مواجه کرده بود گفت و از همکاری برخی از جوانان منطقه اسدآبادی برای مقابله با آتش نیز تشکر کرد و از برخی افراد که موجب سد معبر شده بودند ابراز گلایه داشت.

لازم به توضیح است که یکی از همکاران این پلیس شجاع در گفتگو با صدای زرند او را فردی همواره فعال و پا به کار دانست و اعلام کرد: هرچند بسیاری از افراد در مسائل مختلف سعی می‌کنند که خود را در گوشه و حاشیه کار نگه دارند اما آقای محسنی همواره در میان گود بوده و همواره این موضوع را در انجام وظیفه خود ثابت کرده است.

 

انتهای پیام/