در ارتباط با آتش‌سوزی دیروز زرند/

من اگر مسئول بودم استعفاء میدادم! شما چطور؟

حادثه روز گذشته در زرند و آتش‌سوزی که خسارت سنگین جانی و مالی در پی داشت، هرچند عمدی نبود و کسی را نمی‌توان به طور مستقیم در آن مقصر شمرد، اما وجود برخی اتفاقات جای آن را داشت که "من اگر مسئول بودم استعفاء میدادم"، شما چطور؟

حادثه روز گذشته در زرند و آتش‌سوزی که خسارت سنگین جانی و مالی در پی داشت، هرچند عمدی نبود و کسی را نمی‌توان به طور مستقیم در آن مقصر شمرد، اما وجود برخی اتفاقات جای آن را داشت که “من اگر مسئول بودم استعفاء میدادم”، شما چطور؟

صدای زرند – جواد زمانی: همیشه در اخبار دیده و شنیده‌ایم که در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی، مسئولین محترم آن‌ها بخاطر اتفاق‌های بسیار عادی (از نگاه ما)، مانند قطع چند ساعته برق، از مردم عذرخواهی می‌کنند و حتی گاهی بخاطر آن حادثه، محترمانه استعفاء می‌دهند یا مجبور به استعفاء می‌شوند.

یا حتی در همین کشورهای اروپایی اگر مسئولی برای اشتباه یا کم‌کاری خود حاضر یه استعفاء هم نشود مقامات قضایی با ورود به مسئله و با بررسی ابعاد آن، فردی که “ترک فعل” داشته را شناسایی و با وی برخورد قضایی و حتی او را از سمت خود سلب مسئولیت می‌کنند!

این دست مسائل هرچند برای برخی کشورها خاطراتی تکراری شده‌اند، اما ما در حسرت این آرزوها شب و روزهای زیادی را سپری کرده‌ایم و شاید حتی بسیاری از ما در حسرت محقق شدن این آرزو جان دهیم و موردی مشابه را از نزدیک نبینیم.

اتفاق روز گذشته در زرند و آتش سوزی که چندین کشته و مصدوم در پی داشت، حادثه کوچکی نبود، موضوعی که شاید اگر در ژاپن اتفاق افتاده بود حتی وزیر و شاید نخست‌وزیر از کار خود استعفاء و یا برکنار می‌شدند، اما در شهرهای کوچکی مانند زرند تاثیرات اتفاق‌ها هرچند هم روی روحیه مردم بزرگ باشد اما کسی حاضر نیست حتی شده برای دلجویی از مردم از آن‌ها عذرخواهی کند و یا از سمت خود استعفاء بدهد و متاسفانه سفت به “صندلی خدمت” چسبیده‌ایم!

اگرچه برخی از افراد دلیل کم‌کاری‌ها در حادثه دیروز را تجمع مردم اعلام کردند، اما بهتر است دستگاه قضایی با ورود جدی به این ماجرا و با پشتکار همیشگی به طور دقیق سهم خطای هر بخش در این حادثه را تعیین نماید؛ چرا که احتمالاً برخی مسئولین می‌توانند در این بخش مقصر باشد که نیاز به موشکافی و پیگیری دارد که آیا در طی سال‌های اخیر مصداق “ترک فعل” در این نهادهای مربوطه وجود داشته است یا نه؟

 

انتهای پیام/