رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند:

بی تفاوتی مردم و مسئولین به مسئله کرونا خطرناک است

رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند در نشست خبری که امروز در مرکز بهداشت برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده در مقابله با کرونا در این شهرستان، بیان داشت: روند بی تفاوتی مردم (و مسئولین) به موضوع کرونا بسیار خطرناک است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند در نشست خبری که امروز در مرکز بهداشت برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده در مقابله با کرونا در این شهرستان، بیان داشت: روند بی تفاوتی مردم (و مسئولین) به موضوع کرونا بسیار خطرناک است.

به گزارش صدای زرند، دکتر “علی رشیدی” رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند با ابراز نگرانی از عدم رعایت نکات بهداشتی و فاصله فیزیکی توسط مردم در اماکن شلوغ، تاکید کرد: در حال حاضر پوشیدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی مورد تاکید سازمان جهانی بهداشت است که این موارد همراه با شستشو مکرر دست ها و رعایت نکات بهداشتی می‌تواند به مقدار زیادی جلوی شیوع ویروس کرونا را بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً تمام اصناف و اماکن بازگشایی شده است، افزود: وقتی همه اماکن را باز کرده ایم کنترل و نظارت توسط مرکز بهداشت هم سخت خواهد شد و این خود مردم هستند که باید رعایت کنند، وگرنه خطر کرونا تمام جامعه را تهدید خواهد کرد.

رشیدی تصور مردم در مورد شباهت کویید۱۹ با آنفولانزا را یک تصور اشتباه دانست و تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند باید با کرونا هم مانند آنفولانزا رفتار کنند و می‌توانند نسبت به آن بیخیال باشند، حال آنکه دردها و خطرات ناشی از کروناویروس به مراتب سخت و گاهاً دردناکتر از آنفولانز است و کرونا با هیچکس شوخی ندارد، شاید برخی این بیماری را بگیرند و اصلاً متوجه نشوند ولی برخی، حتی در همین زرند، بیش از ۳۳ روز بستری بودند و در نهایت و با منفی شدن تست کرونا با حال نامناسب مرخص شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند همچنین بیان داشت: برخی هم امید به تولید واکسن کرونا دارند، اما مردم باید بدانند تولید واکسن مورد نیاز برای کل جمعیت جهان شاید چندین سال طول بکشد و شاید ما باید سال‌ها (با رعایت نکات بهداشتی) به زندگی با کرونا عادت کنیم و باید بدانیم که رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی را جزیی از زندگی خود بدانیم.

رشیدی از ابتلای حدود ۶۰ نفر آخری در اثر مهمانی‌ها و دورهمی‌ها در زرند خبر داد و بیان داشت: بحث کرونا فقط یک مولفه نیست که بتوان فقط با در نظر گرفتن کرونا بخواهیم با آن مبارزه کنیم، در واقع نگاه یک بُعدی به کرونا کار اشتباهی است و در کنار مبارزه علمی با کرونا باید مباحث اقتصادی، رفتاری و فرهنگی مردم هم مدنظر قرار گیرد. پس مردم بهتر است برای دور شدن از خطر ابتلا به کرونا از خودشان شروع کنند و مسئله کرونا جدی بگیرند.

وی با اعلام شناسایی ۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در زرند طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: با شناسایی این افراد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان زرند به ۱۳۸ نفر رسید و تعداد فوتی ها همان ۶ نفر است.

انتهای پیام/