دادستان زرند:

برخورد قضایی در انتظار صنوفی که حرمت ماه رمضان را می‌شکنند

فعالیت فروشگاهها و صنوف عرضه خوراکی و نوشیدنیها در صورت شکستن حرمت ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک ممنوع خواهد شد.

فعالیت فروشگاه‌ها و صنوف عرضه خوراکی و نوشیدنی‌ها در صورت شکستن حرمت ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک ممنوع خواهد شد.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام دکتر “اسماعیل بلوچ زاده” دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اعلام این خبر، دستورات لازم جهت برخورد با افرادی که حرمت ماه مبارک رمضان را می‌شکنند را به فرماندهی منطقه انتظامی شهرستان زرند ابلاغ و خواستار عزم قاطع و جدی این منطقه انتظامی با هرگونه تخطی و تخلف نسبت به شعائر این ماه مبارک شد.

بخش‌هایی از این دستورالعمل که رونوشتی از آن توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است به شرح ذیل می‌باشد.

نظر به اینکه در آستانه حلول ماه مبارک رمضان قرار داریم، به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان از این حیث که برخی افراد با روزه خواری در مجامع عمومی حرمت این ماه مبارک را می‌شکنند و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاریهای اجتماعی و رعایت احترام به ادای شعائر اسلامی و شرعی و اعمال قانون موارد ذیل الذکر اعلام، مقتضی است با ابلاغ فوری و مؤکد به کلیه کوپ ها (کلانتری ها و پاسگاهها) و یگان های تحت امر، اقدامات لازم را معمول و به صورت هفتگی گزارش اقدامات انجام شده را به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادسرای زرند اعلام نمائید.

 

۱- اعمال تذکر و ارشاد در خصوص کسانی که سهوا مبادرت به روزه خورای در ملاء عام می‌نمایند.

۲- نظارت پبر فروشگاههای عرضه مواد خوراکی و نوشیدنی توسط کلیه صنوف مرتبط از اذان صبح تا اذان مغرب (رستوران ها، بیرون برها، اغذیه فروشی ها، ساندویچ و پیتزا فروشی ها، کافه ها، قهوه خانه ها، بستنی فروشی ها و…) و حسب مورد گزارش به مراجع مربوطه سریعا ارسال گردد.

۳- جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهایی که مرتکب تخلف از موازین و مقررات و نقض حرمت ماه مبارک رمضان می‌گردند، تا پایان ماه مبارک، با هماهنگی مجمع امور صنفی و اتحادیه مربوطه و دادسرا.

۴- برقراری گشت های ویژه بصورت روزانه و مستمر در طول ماه مبارک رمضان در مناطق آلوده.

۵- هماهنگی با قاضی ویژه به منظور دسترسی سریع و اخذ دستورات قضایی در تمام ساعات شبانه روز.

۶- اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های شهرستان.

۷- هماهنگی و تعامل با ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به منظور اجرای مطلوب امور.

۸- انجام اقدامات مقتضی به منظور افزایش ضریب حساسیت مامورین انتظامی و راهور در خصوص تذکر و برخورد با بزه روزه خورای در ملاء عام و رانندگانی که تظاهر به روزه خواری می کنند.

 

 

انتهای پیام/