در جلسه شورای اداری کرمان با حضور رییس جمهور؛

تاکیدمجمع نمایندگان کرمان برحل مشکلات آب آشامیدنی در استان کرمان

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان چالشهای همچون تامین آب آشامیدنی در استان با ورود دولت به این مساله حل می شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان چالشهای همچون تامین آب آشامیدنی در استان با ورود دولت به این مساله حل می شود.

به گزارش صدای زرند، رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور رییس جمهور افزود: تابستان امسال در مرکز استان آب جیره بندی شد و در شهرستان های زرند، رفسنجان، بم و دیگرشهرستانهای استان مشکل اساسی  آب  وجود دارد.

حسین امیری گفت: باید  دولت ماموریت و کمک ویژه‌ای  به وزیر نیرو بدهد که برخی مشکلات در کوتاه مدت با بهره برداری برخی سدها رفع شود.

وی افزود: زغالسنگ استان کرمان کمک دولت را نیاز دارد زیرا این بخش می تواند بیکاری منطقه را حل کند .

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر تسریع روند خط ریلی «بافت – سیرجان» و خط بم به جیرفت  تصریح کرد:  گازرسانی، استان کرمان پایین تر از میانگین کشوری است و در جنوب استان بخش زیادی باقی مانده و حتی برخی نقاط سردسیر استان نیز زیر پوشش گاز قرار نگرفته است.

امیری گفت: اجرای طرح جامع یکپارچه سازی باغها و مزارع برای اجرای آبیاری مکانیزه، تعیین تکلیف اسناد اراضی ملی که سال ها زیر کشت و حتی سکونت قرار دارد، ساماندهی صادرات و بازار محصولات گلخانه ای و جالیزی جنوب استان کرمان، تکمیل بیمارستان های بم و عنبرآباد، تامین اعتبار بیمارستان زرند، ریزگردها و نیاز به کمک دولت برای مالچ پاشی و … از دیگر مواردی است که نیاز به کمک دولت دارد.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی اتباع بیگانه خواسته مردمی است که این افراد بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و در شهرهای شمالی استان هزینه زیادی را ناخواسته به استان تحمیل می کنند که بارها با وزیر کشور این موضوع را مطرح کرده ایم و باید برای این موضوع فکری بشود.

انتهای پیام/

منبع : صداوسیما کرمان *** انتشار دهنده : میثم رضازاده