مهندس باصره

۲۵ بهمن مرحله دوم آزادسازی محدوده‌های معدنی/ اشخاص با صلاحیت نسبت به ثبت محدوده‌های معدنی اقدام کنند

مهندس باصره خاطرنشان کرد: مجدداً به منظور تسهیل در ثبت محدوده های معدنی و جلوگیری از بلوکه ماندن محدوده های موجود بر روی سامانه کاداستر آزادسازی مرحله دوم در سطح کشور و استان در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۲۵ بهمن ماه سال جاری انجام خواهد شد.

به گزارش صدای زرند مهندس باصره رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در راستای اکتشاف هدفمند مواد معدنی و هموار نمودن مسیر اکتشاف برای اشخاص حقیقی و حقوقی که توان فنی و مالی دارند تعداد زیادی محدوده اکتشافی ثبت شده در سیستم کاداستر را که سالیان متمادی توسط افراد بلوکه شده بود و تقریباً عملیات اکتشاف در سطح استان کرمان به بن بست رسیده بود تعیین تکلیف نمود که در همین راستا طی سال جاری در مرحله اول تعدادی از این محدوده های بلوکه شده آزاد گردید.

 

وی خاطرنشان کرد: مجدداً به منظور تسهیل در ثبت محدوده های معدنی و جلوگیری از بلوکه ماندن محدوده های موجود بر روی سامانه کاداستر آزادسازی مرحله دوم در سطح کشور و استان در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۲۵ بهمن ماه سال جاری انجام خواهد شد.

 

باصره افزود: بنابراین متقاضیان دارای صلاحیت فنی و مالی لازم قادر خواهند بود در ساعت و روزی که اعلام گردید با مراجعه به سامانه کاداستر معدن (سامانه ثبت و صدور مجوزهای معدنی) به نشانی www.cadastre.mimt.gov.ir نسبت به ثبت محدوده اکتشافی اقدام نمایند.

 

وی بیان داشت: با توجه به مکانیزه شدن اجرای تبصره ۲ ماده ۵ آئین نامه اجرایی قانون معادن در سامانه کاداستر معادن در زمان ثبت محدوده اکتشاف جدید تمامی اشخاص حقیقی بایستی فاقد درخواست و پروانه اکتشاف قبلی بوده و دارای حداقل امتیاز مناسب متناسب با ماده معدنی مورد درخواست باشند.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند اظهار داشت: تمامی اشخاص حقوقی نیز باید دارای ظرفیت باقیمانده متناسب با حداقل امتیاز لازم با توجه به نوع ماده معدنی مورد درخواست باشند.

 

مهندس باصره اظهار داشت: از طرفی ضروری است تمامی متقاضیان ثبت محدوده نسبت به تکمیل فرم خودارزیابی الکترونیکی از طریق سامانه کاداستر و اخذ گواهی صلاحیت فنی و مالی جدید و یا انتقال اطلاعات گواهی های صلاحیت فنی و مالی معتبر خود به سامانه کاداستر از طریق مراجعه به سازمان های نظام مهندسی معدن اطمینان پیدا کنند.

 

وی اعلام کرد: متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مذکور مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام/