یادداشت؛ محمد اسلامی/

رانندگانی که جاده را سهم الارث پدرشان می دانند!

یکی از عوامل تصادفات در مسیرهای دو بانده، کامیون هایی هستند که سمتِ چپِ جاده ها را سهم الارثِ پدری شان می‌دانند و اجازه ی عبور سایر وسائل نقلیه را نمی دهند.

محمد اسلامی – صدای زرند: این عکس در محور زرند کرمان و نرسیده به گورچوئیه است. قضاوت با شما! تازه چقدر با بوق زدن و چراغ دادن هی التماس کردیم که راه بدهد ولی انگار نه انگار.

راستی، زمانی که یک خودرو بخاطر این بی تفاوتی و غرور بی‌جای معدود رانندگان بی اخلاق، از جاده پرت می شود و جان می‌دهد مردم همه چیز دان شروع به تجزیه تحلیل می کنند. این موارد که زیر نوشتم را بارها و در پسِ هر حادثه ی غم انگیزی زبان به زبان می شود و در فضای مجازی هم گسترش می یابد.

میگن راننده احتمالا مست بوده و از جاده پرت شده یا میگن، خوابش گرفته و از جاده پرت شده یا میگن رگِ قلبش گرفته بوده و از جاده پرت شده.

یا میگن مشکل خانوادگی داشته و ذهنش اونجا بوده. یا میگن بنده خدا بدهکار بوده و ذهنش درگیر بوده و حواسش پرت شده، یه عده هم میگن لاستیک جلوی ماشین ترکیده بوده.

یا میگن از بس سرعتش بالا بوده، خدابیامرز همیشه همینجوری رانندگی می کرده یا … و هیچکس نمی گوید مقصر اون کامیون بود.

جالبه که اون فرد مُرده، و اینکه چجوری مردم توی ذهن مرحوم بودند برای من جای سوال است.

در حالیکه مقصر اصلی حادثه (چنین رانندگانی)، هیچ رد و نشانی از خود برجای نگذاشته و احتمالا چون بی وجدان هست بازم چنان صحنه هایی را بوجود می آورد. راستی، در چنین مواقعی، چه کسی باید پاسخگو باشد؟؟