زندان زرند هرچه سریع تر منتقل شود

خنجری فرماندار زرند در گردهمایی مدیران عامل انجمن‌های حمایت از زندانیان سراسر استان کرمان بر لزوم تسریع در انتقال زندان زرند به مکان مناسب تاکید کرد.

خنجری فرماندار زرند بر لزوم تسریع در انتقال زندان زرند به مکان مناسب تاکید کرد.

zendanyan


به گزارش صدای زرند، “حبیب‌ الله خنجری” فرماندار زرند در گردهمایی مدیران عامل انجمن‌های حمایت از زندانیان سراسر استان کرمان اظهار کرد: نگاه مجرمانه داشتن به خانواده مجرم صحیح نیست و باید با فرهنگ‌ سازی دیدگاه جامعه نسبت آنان تغییر کند.

 

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی می‌توان در کاهش جرم نقش داشت، تشکیل کارگروه مشارکت‌های مردمی را برای پوشش دادن هزینه‌ها، ضروری دانست.

 

خنجری با تأکید بر تاثیر مقوله آموزش در کاهش آسیب‌ های اجتماعی و وقوع جرم از مدیر‌کل زندان‌های استان خواست تا هرچه سریع‌تر برای انتقال ساختمان زندان از مرکز شهر زرند چاره‌اندیشی شود که وجود این ساختمان سبب بروز مشکلات زیادی شده و تبعات اجتماعی برای شهروندان زرند دارد.

 

“سیدمهدی قویدل” دادستان زرند در این گردهمایی، با ابراز تأسف از بالا بودن جمعیت کیفری، فلسفه وجودی انجمن‌های حمایت از زندانیان را حمایت همه جانبه اعم از حمایت مادی، معنوی و فرهنگی از خانواده زندانیان دانست.

 

وی گفت: قسمت اعظمی از زندانیان را مجرمانی تشکیل می‌دهند که جرم آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم با مواد مخدر در ارتباط است و اگر کارگروه‌های ویژه‌ای که بتوانند به صورت عملیاتی کار کنند تشکیل شود، جمعیت کیفری، کاهش خواهد یافت.

 

دادستان زرند یکی دیگر از عوامل کاهش جمعیت کیفری را پیشگیری از وقوع جرم دانست.

 

“مهدی جعفری” رئیس دادگستری زرند در این گردهمایی فرصت خدمت به خانواده زندانیان را نعمتی از نعمات الهی دانست و با اشاره به حدیثی گهر بار از حضرت علی(ع) گفت: چنانچه بنده‌ای نعمتی که خداوند به او عطا کرده را قدر نداند و به دیگران نبخشد، خداوند آن نعمت را از وی خواهد گرفت.

 

 

اکثر سرقت‌ها متاثر از مواد مخدر هستند

 

“محمد علی ولی‌ نیا” مدیر کل‌ زندان‌ های استان کرمان یکی دیگر از سخنرانان این گردهمایی، مواد مخدر و سرقت را علت اصلی جرم در استان کرمان دانست و عنوان کرد: اکثر سرقت‌ها نیز متأثر از مواد مخدر هستند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین فشار و تنش بر خانواده زندانی است، همه مسؤولان را در قبال تک تک زندانی‌ها مسؤول دانست و گفت: خانواده زندانیان با پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی باید توانمند شوند و خودشان از عهده مخارج زندگی خود برآیند.

 

انتهای پیام/