اعتیاد و نداشتن مهارت‌های زندگی مهمترین عامل طلاق

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: مهمترین عامل طلاق، اعتیاد و نداشتن مهارت‌های زندگی است که اگر این مهم مدیریت نشود تبدیل به بحران می‌شود و علت آن را می‌توان بی‌توجهی خانواده‌ها نسبت به فرزندان عنوان کرد‌.

قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: مهمترین عامل طلاق، اعتیاد و نداشتن مهارت‌های زندگی است که اگر این مهم مدیریت نشود تبدیل به بحران می‌شود و علت آن را می‌توان بی‌توجهی خانواده‌ها نسبت به فرزندان عنوان کرد‌.

 

سید‌مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند

 

به گزارش صدای زرند، سید‌مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در همایش فرهنگی شهروندی تحکیم خانواده اظهار داشت: سنت حسنه ازدواج و تشکیل خانواده در دین مبین اسلام از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) در اوج صمیمیت و سادگی، الگو و سرمشقی برای زندگی امروز جوانان ما است.

 
وی گفت: والدین و بزرگ‌ترها موظفند نسبت به افزایش سطح آگاهی و شناخت فرزندانشان نسبت به سنت حسنه ‌ازدواج‌ تلاش کنند ‌و زمینه‌ ازدواج آسان را که مورد سفارش خدا و رسول بزرگوار اسلام (ص) است، فراهم آورند.

 
قویدل ایمان و فضیلت‌گرایی اعضای خانواده‌، وجود عشق مهر و محبت بین اعضای خانواده‌، آشنایی کامل اعضای خانواده به حقوق و وظایف خود‌، تفاهم و همکاری بین اعضای خانواده‌، برخورداری از روحیه گذشت و بزرگواری و تقویت آن را از جمله عوامل تحکیم بنیان خانوده‌ها عنوان کرد.

 
این مقام قضایی ‌به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبریت حضرت امام خمینی (ره) هنجارها و ارزش‌ها جای خود را پیدا کردند، یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی پیروی و تبعیت از مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است.

 
وی با اشاره به تلاش و برنامه‌ریزی دشمنان در انحراف جامعه و فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها تصریح کرد: باید بدانیم یکی از اهداف دشمنان اسلام ‌سست کردن بنیان خانواده‌ها و از بین بردن اصول و اساس زندگی اسلامی‌ ایرانی هست که با اجرای انواع ترفندها در راستای پیاده کردن این توطئه ‌شوم در جامعه‌ اسلامی کشورمان هستند.

 
قویدل با اشاره به اینکه دشمن در جنگ سخت توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد، افزود: خانواده‌ها باید در جبهه جنگ نرم و در مقابله با تهاجمات فرهنگی با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن برای تغییر سبک زندگی ما برنامه‌ریزی کرده است، بحث تهاجم فرهنگی را جدی گرفت و فرزندانی انقلابی و آگاه تربیت کنند.

 
دادستان زرند خطرات مصرف مواد مخدر را به عنوان میدان مین و گوشی همراه را به عنوان بمب بدون صدا و ترکش تشبیه کرد‌.

 
وی با اشاره به افزایش آمار ‌طلاق در سال‌های اخیر عنوان کرد: والدین وظیفه دارند مهارت‌های زندگی را برای فرزندان خود جدی بگیرند و از طرفی مسئولان هم برای داشتن جامعه‌ای سالم برنامه‌‌ریزی دقیق‌تری را داشته باشند.

 

انتهای پیام/