لزوم اقدام سریع مسئولان در احداث جاده جدید کوهبنان

امام جمعه کوهبنان گفت: با توجه به حوادث اخیر در محور کوهبنان به زرند و مرکز استان، مسئولان هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل احداث جاده جدید کوهبنان اقدام کنند.

امام جمعه کوهبنان گفت: با توجه به حوادث اخیر در محور کوهبنان به زرند و مرکز استان، مسئولان هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل احداث جاده جدید کوهبنان اقدام کنند.

 

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهبنان اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت است، لذا هر کس به آن متوسل شود به راه راست هدایت می‌شود.

 
وی بیان داشت: انسان باید با پرداخت زکات رابطه خود را با مردم و جامعه مستحکم سازد، چراکه با پرداخت زکات مال انسان تزکیه می‌شود و خداوند خیر و برکتی به مال انسان ارزانی می‌دهد.

 
امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: در هفته دولت قرار داریم و باید خدمات دولت جمهوری اسلامی برای مردم بازگو  شود، چراکه این مهم سفارش حضرت امام (ره) بود که دولت‌مردان خدمات خود را برای مردم بازگو کنند.

 
جعفری ادامه داد: هفتم شهریور ماه مصادف با سال‌روز شهادت آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم امام جمعه شهر نجف است که در سال ۸۳ این معلم مجاهد به شهادت رسید در حالی که ایشان از خاندان شهدا، خانواده علم و فقاهت، جهاد و شهادت هستند و تعداد زیادی از این خانواده که از علما و مجاهدان عراق هستند توسط عمال استکبار در طول تاریخ به شهادت رسیدند.

 
وی با اشاره به نهم شهریور ماه روز ناپدید شدن امام موسی‌صدر از رهبران شیعیان لبنان در سال ۵۷ تصریح کرد: ۱۰ شهریور ماه سالروز درگذشت آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری‌یزدی موسس حوزه علمیه قم است که با تأسیس حوزه علمیه گام بلندی در راستای گسترش فرهنگ و معارف اسلامی برداشت.

 
امام جمعه کوهبنان به ۱۰ شهریور ماه روز بانکداری اسلامی اشاره کرد و افزود: قانون بانکداری اسلامی خوب تصویب شده، اما بانک‌ها هنوز تابع این قانون نشده‌اند و دولت‌ها هم در این امر موفق نبوده‌اند در حالی که خدمات بانک‌ها باید به همه مردم یکسان ارائه شود و فقط در اختیار افراد بانفوذ نباشد.

 
خطیب جمعه کوهبنان با اشاره به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس وی را مجاهد و مبارزی سلحشور در جنوب کشور دانست و گفت: مردم بوشهر از او به خوبی حمایت کردند و از آن تاریخ تاکنون شاهد خیانت‌های مداوم انگلیس هستیم.

 
وی ادامه داد:۱۲ شهریور ماه مصادف با سالروز درگذشت پروفسور سیدمحمود حسابی پدر فیزیک ایران در سن ۹۰ سالگی در سال ۱۳۷۱ است، این مرد بزرگ دارای مدارج علمی مختلف است.

 
جعفری به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران حج اشاره و اظهار کرد: ویژگی‌های بی‌نظیر حج نسبت به سایر فریضه‌ها جنبه فردی و اجتماعی است که باید رعایت شود تا جنبه دنیوی و اخروی آن به‌دست آید.

 
وی تأکید کرد: زیارت خانه خدا و مناسک حج فرصت بی‌نظیری است که نباید با گشت و گذار در بازار از دست داد، بلکه باید تک‌تک اعمال حج را قدر بدانیم و جنبه اجتماعی حج هم حضور هم‌زمان ملت‌ها با تفاوت‌های نژادی، مذهبی، فرهنگی و ظاهری است، چراکه حج مظهر امت اسلامی است.

 
امام جمعه کوهبنان ادامه داد: ملت ایران در دشمن‌شناسی، اعتماد نکردن به دشمن و اشتباه نگرفتن دوست به دشمن حج را خوب دریافتند و به این نتیجه رسیدند که استکبار جهانی و صهیونیسم دشمن حقیقی و لجوج ملت ایران و امت اسلامی است.

 
وی ابراز داشت: اتحاد از دیگر تجربیات ملت ایران است که قابل انتقال به ملت‌های دیگر است با اختلاف عقیدتی، فکری، سیاسی و قومیتی وحدت ملی خود را حفظ کردند و برخی گروه‌های اسلامی در بعضی کشورها که ناموفق بودند جای دشمن و دوست را اشتباه گرفتند.

 
جعفری با استناد به کشته شدن چندین نفر در یک ماه گذشته در جاده ارتباطی کوهبنان به شهرستان زرند و مرکز استان افزود: ساخت جاده همیشه پرهزینه بوده اما جا دارد که بخش عظیمی از بودجه‌های شهرستان، استان و ملی در این مسیر هزینه شود، چراکه از جمله موارد ترقی هر شهر داشتن راه‌های ارتباطی خوب جاده‌ای، ریلی و هوایی است.

 
امام جمعه کوهبنان ادامه داد: در حوادث اخیر یک ماه گذشته شاهد کشته شدن انسان‌های بی‌گناه در این مسیر بوده‌ایم که جا دارد مسئولان مربوطه با تأمل بیشتری به این مهم توجه داشته باشند و هر چه سریع‌تر نسبت به احداث جاده جدید کوهبنان که عملیات اجرایی آن از یک‌ماه گذشته آغاز شده، اقدام کنند.

 
وی عنوان کرد: ضرورت دارد که پلیس راهور در جاده ارتباطی کوهبنان به شهرستان زرند و مرکز استان حضور بیشتری داشته باشد و نسبت به کنترل جاده و وسایل نقلیه عبوری حساسیت بیشتری نشان دهند و مردم نیز نسبت به رعایت امور اقدام کنند.

 
انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند : نامجو کوهبنانی