جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان جلوه ای از مردم کرمان بود /هنوز به نقطه نهایی نرسیدیم که بخواهیم نوحه سرایی کنیم

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هنوز به نقطه نهایی نرسیدیم که بخواهیم نوحه سرایی کنیم تصریح کرد: می دانیم این اتفاقات یکی از امتحانات الهی بود که خوشبختانه ملت توانست در دوران تحریم‌های طولانی خم به ابرو نیاورده و کشور را آرام نگه دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هنوز به نقطه نهایی نرسیدیم که بخواهیم نوحه سرایی کنیم تصریح کرد: می دانیم این اتفاقات یکی از امتحانات الهی بود که خوشبختانه ملت توانست در دوران تحریم‌های طولانی خم به ابرو نیاورده و کشور را آرام نگه دارد.

 

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه جمعه ۲۳ مردادماه در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران با بیان اینکه برای بنده توفیقی است که در جمع زیادی از هم استانی ها خودم قرار دارم تصریح کرد: در این نمایشگاه و جشنواره؛ هنر، ذوق و ابتکار همه بخش های مردم کرمان به نمایش گذاشته شد و حقیقتا این جشنواره جلوه ای از مردم کرمان بود.

 
وی با بیان اینکه استان کرمان، استانی است با تاریخ بسیار مشعشع که فراز نشیب های بسیاری را بخود دیده است، گفت:  کرمان، سینه سپر ایران در مقابل بخش عظیمی از کویر می باشد و امروز نیز کرمانی‌ها با نجایت و اصالتشان، توانستند مسائل خود را به خوبی حل کنند و کار افرینی‌هایی از خود بروز می دهند که انصافا قابل ستایش است.

 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دردوران دفاع مقدس نیز که لشکری از استان کرمان ،سیستان و بلوچستان و هرمزگان وجود داشت؛ کرمانی‌ها در سخت ترین نقاط جنگ خود را نشان می دادند و مردان شکست ناپذیری از این خطه دراین دوران دیدیم.

 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در زمان پیش از انقلاب کمتر استانی به اندازه کرمانی‌ها مقلد امام خمینی(ره) بودند گفت: در آن زمان کمتر امام خمینی(ره) به این شکل مقلد داشتند اما خیل عظیمی از کرمانی‌ها به سمت امام کشیده شده بودند که این خود افتخاری برای کرمان و کرمانی‌ها خواهد بود.

 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما در افق تاریخ کشورمان صحنه‌های خوبی برای ترسیم داریم گفت: ده سال گرفتار تحریم ها و مشکلات بودیم که باعث شد بخشی از بافته های گذشته پنبه شد اما شرایطی پیش آمد که خداوند باردیگر ملت آگاه را به صحنه کشاند.

 
وی با بیان اینکه مردم بودند که توانستند فضای کشور را تغییر داده و دولتی را بوجود آورند که شجاعانه دست بر روی مشکل ترین مشکلات کشور( مسئله هسته‌ای) گذاشت؛ اظهار کرد: تحریم ها وسیاست خارجی به شدت ما را محاصره وهمه زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده بود.

 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه هنوز به نقطه نهایی نرسیدیم که بخواهیم نوحه سرایی کنیم تصریح کرد: می دانیم این اتفاقات یکی از امتحانات الهی بود که خوشبختانه ملت توانست در دوران تحریم‌های طولانی خم به ابرو نیاورده و کشور را آرام نگه دارد.

 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط منطقه در دوران تحریم ایران گفت: در منطقه ای که تلاطم، فساد، جرم ،جنگ و ترور وجود دارد؛ ایران همچنان سربلند و آرام تحت تحریم ها به راه خود ادامه می دهد و اکنون پنجه در پنجه قدرتمندان دنیا انداخته و در مدت ۲۲ ماه مبارزات سخت؛ یک تیم مقابل ۶ تیم بزرگ توانست حق خودمان را ثابت کند.

 
وی با بیان اینکه بدون اینکه چیزی را بخواهیم در مذاکرات از دست بدهم توانستیم همه ارزش های محدوده صنایع هسته ای را که خلق کرده بودیم؛ محفوظ نگه داریم تاکید کرد: در دوران کوتاهی که بعنوان یک دوران فطرت محسوب می شود می توانیم نقاط ضعف گذشته را جبران کنیم.

 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دنیا امروز ما را به عنوان یک ملت هوشیار می داند تصریح کرد: خیلی ها در دنیا باور نمی کردند و مایل نبودند این توافق صورت گیرد ضمن آنکه در داخل نیز کسانی بودند که زحمت برای تیم هسته ای و دولت درست می کردند که عده کمی بودند اما حسن نیتی در آن بود که می خواستند در مقابل کارشکنی خارجی‌ها چیزی از خود نشان دهند.

 
وی با بیان اینکه ما از انتقادهایی که در داخل کشور صورت می گیرد نگرانی نداریم تصریح کرد: طبق بحث هایی که در کنگره آمریکا صورت گرفته است؛ معلوم می شود که مسیر توافق به طرف روشنی در حال حرکت است و خیلی ها به استقبال این مذاکرات رفته اند.

 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کشور سوییس همه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را لغو کرده است تصریح کرد: هیئت های جامع و بزرگی از کشورهای پیشرفته دنیا در صف ورود به ایران هستند و همه اعلام امادگی برای سرمایه گذاری در ایران را کرده اند که نشان از فضای خوبی در اقتصاد کشور دارد.

 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ایرانی‌ها لیاقتی بیشتر از آنچه که امروز هست را دارند بیان کرد: امروز افراد زیادی در دنیا به سمت ایران می ایند که این امر به دلیل صداقت ایرانیها است.

 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ویژگی های کرمانی ها افزود: آنچه که در نمایشگاه موجود شما دیدم؛ برای من کافی بود که بفهمم چگونه کرمانی‌ها کارافرینی و ابتکار کرده و چگونه استعداد خود را نشان داده اند.

 
وی ادامه داد: چیزی که برای ما کرمانی‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردارست، این است که خداوند استانداری لایق و کاملا آشنا به کرمان را نصیب ما کرده، فردی که در جنگ از فرماندهان لایق و موفق ما بوده است.

 
وی با بیان اینکه رزم حسینی مخلصانه در جنگ فعالیت کرد و بعد از جنگ نیز توقعی نداشت و در بخش خصوصی با موفقیت به کار خود ادامه داد تصریح کرد: آقای رزم حسینی ابتکارات خوبی از خود نشان داده است و خوشبختانه در موقع حساسی به کرمان آمد و مسئولیت های مهمی را در استان بر عهده گرفته اند.

 
هاشمی رفسنجانی با تمجید از اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان گفت: استاندار کرمان فردی فرا جناحی است که خودش را در جناح‌ها محبوس نکرده و این موضوع به خوبی در کرمان نشان داده شده است .

 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کمتر استانی مانند کرمان از لحاظ سیاسی اماده کار می باشد تصریح کرد: استان کرمان امروز به دور از فحاشی، درگیری و ازار دیگران به سوی توسعه در حال حرکت است و وحدت بی نظیری در کرمان به چشم می خورد که همه جریانات می توانند در جهت توسعه استان همکاری کنند.

 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی مقدمه کارهای بزرگ در آینده است افزود: این طرح مبتنی براسناد بالادستی کشور تنظیم شده است و به عبارت دیگر استان کرمان خود را برای شرایط پسا تحریم اماده می کند که استان های دیگر نیز باید این راه را ادامه دهند.

 
رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت: مثلث توسعه اقتصادی می تواند خیلی از جوانان تحصیل کرده کشور را که آماده خدمت می باشند اما شرایط کار برایشان فراهم نیست و همچنین معضلی و جبران گذشته ای که ما را به عقب برد؛ جبران کند.

 
وی افزود: مقرر شده است که دولت کارهایی را به خود مردم واگذار کند زیرا معتقدیم استعداد بخش خصوصی بسبار بالا است و تفاوت این بخش، با بخش های عمومی ودولتی؛ در انگیزه بالای این افراد است.

 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دولت باید به اقیانوس مردم بپیوندد بیان کرد: هر زمان در کشور به اقیانوس مردم پیوستیم، جز موفقیت و کامیابی چیز دیگری نصیبمان نشد و استفاده از اقیانوس همیشگی و پایدار مردم، بهترین راه‌حل مشکلات و سختی‌های روزگار است و این امر از ابتدای مبارزه برای انقلاب اسلامی تاکنون به اثبات رسیده است.

 
وی ادامه داد: هزینه کم بخش خصوصی یکی دیگر از ویژگی‌های پیوند با مردم است زیرا این بخش به اندازه نیاز نیرو جذب وهزینه می کنند و فرصت را از دست نمی دهند و نمی گذارند سرمایه معطل بماند که این امر باعث می شود کارهای بزرگتر با هزینه کمتر انجام شود.

 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هم اکنون دستور اسناد بالادستی این است که باید به طرف توسعه دانش محور حرکت کنیم تصریح کرد:توسعه‌ دانش‌محور یعنی توسعه‌ای که بر اساس علم، دانش و تجربه پایه‌گذاری شده است و کپی و مونتاژ نیست ضمن آنکه اقتصاد دانش بنیان دیگر اجازه نخواهد داد در زمانی که یک اختلاف بین المللی سیاسی پیش می‌آید، صنعت ضربه خورده و توسعه آینده دچار تزلزل شود.

 
وی با بیان اینکه زمانی این کار عملی خواهد شد که دست نیروی مردمی باز باشد تصریح کرد: باید در چارچوب سیاستهای کلی نظام، بتواینم نهضت عمیق سازندگی در کشوررا راه بیندازیم.

 
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: باید از مدیران استان و استاندار تشکر که این زمینه را در کرمان فراهم کرده اند و منتظر بودجه دولت نمی مانند ضمن آنکه کارهایی که سود مردم در آن است در دست کار استان قرار گرفته است و قطعا سود و نتیجه این کارها نیز به خود مردم خواهد رسید.

 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روزهای خوبی برای کشور پیش بینی می کند تصریح کرد:  اگر این چندهفته پایانی کار توافق ایران به خوبی پیش رود و فشارهای لابی های اسرائیل تاثیری بر رای کنگره نداشته باشد، آن موقع است که ایران حرکت جدید سازندگی براساس دانش و نیروهای فراوانی که آماده خدمت هستند؛ را انجام خواهد داد و این چیزی است که همه انتظارش را دارند.

 
وی با اشاره به شرایط منطقه تصریح کرد: ایران در شرایطی که منطقه غرق خون و ترور است، می تواند لنگر ثبات در منطقه محسوب شود و کمک به آرامش منطقه کند که خوشبختانه در این مسیر نیز در حال پیشروی هستیم.

 
وی با اینکه نباید در شرایط پس از تحریم کارها را بدست نیروهای خارج بدهیم گفت: خارجی ها می توانند تکنولوژی بیاورند اما در داخل کشور ما نیروهایی داریم که هر جایی که کار کرده‌اند درخشیده‌اند ضمن آنکه باید از نیروهایی ایرانی که در بسیاری از کشورهای دنیا در ردیف‌های بالای علمی هستند، بهره ببریم. .

 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نقطه دیگری که در این مرحله جدی و جدید است؛ حضور خانم‌ها در جامعه است. در دوران گذشته اغلب خانم‌ها خانه دار بودند اما امروز بخش عظیمی از کرسی های دانشگاههای کشور در اختیار خانم ها قرار گرفته است و روز به روز نیز این حضور در حال افزایش است و اماده برداشتن گام‌های موثر در جامعه هستند.

 
هاشمی رفسنجانی خطاب به برگزارکنندگان این همایش گفت: تا جایی که در توان شماها بود، توانستید کرمان را به ایران و ایرانی معرفی کنید البته باید بدانید که عمق صلاحیت ها کشور زیاد است و استان های دیگر هم بسیار نیرومند هستند و باید استان های دیگر ظرفیت های خود را عرضه کنند

 
وی در پایان تأکید کرد: باید شهداء، جانبازان و مفقودان که سرمایه‌های عظیم معنوی و مادی کشور هستند، در همه مراحل سرلوحه کار ما باشند و ما وظیفه و دِین خود را نسبت به آنها اَدا کنیم.

 

انتهای پیام/