پیام همه کتاب های آسمانی ایستادگی در مقابل طاغوت های زمان / شهیدان عزیز مشعل راه توحید هستند

حجت الاسلام والمسلمین عباس جعفری: مومنین باید در ماه مبارک رمضان علاوه بر برگزاری جلسات قرآن نسبت به برگزاری جلسات نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز مبادرت ورزند

Jafari_02نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام و المسلمین عباس جعفری، امام جمعه این شهر  و با حضور جمع کثیری از مومنین نمازگزار در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار گردید.

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند از کوهبنان، حجت الاسلام و المسلمین عباس جعفری امام جمعه کوهبنان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان افزود: رمضان ماه خدا، ماه رحمت، مغفرت و برکت است که مردم بر سر سفره نعمات الهی قرار دارند لذا باید بر اساس معرفت خویش از این سفره برداشت کنند و زمینه سعادت و خوشبختی خود را رقم بزنند.

 

وی ادامه داد: توصیه فراوان به قرائت قران در ماه مبارک شده خداوند نیز این دستور را در قران کریم به نبی مکرم اسلام (ص) داده است لذا باید تلاش کنیم تا روز خود را با قران شروع کنیم و در قرائت نماز و پس از فراغت از آن به قرائت آیات نورانی مبادرت ورزیم.

 

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: قرائت، تلاوت، ترتیل خوانی، دقت در ایات قران، تدبر در آیات نورانی وحی و درس گرفتن از داستان ها و مثل های قرانی از جمله وظایف ما نسبت به این کتاب الهی است لذا باید در هنگام قرائت قران سکوت را رعایت کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: باید در قصه ها و آیات نورانی قران تدبر ویژه کنیم زیرا بعضی از آیات و افراد در قران برای ما نشانه هستند و می توانند راهگشای راه و حرکت ما در زندگی انسان باشند و مسیر هدایت را پیش رویمان قرار دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تأکید نمود: توصیه فراوان بر قرائت قران در ماه مبارک شده و ثواب فراوانی برای این مهم بیان شده است  لذا مومنین باید نسبت به برگزاری جلسات همخوانی و تفسیر قران در مساجد و اماکن مذهبی مبادرت ورزند همچنین عمل به فرامین قران کریم، تقویت ایمان بوسیله قران، تعیلم کلمات نورانی وحی و… باید مد نظر باشند.

 

وی ابراز داشت: دوم رمضان مصادف با سالروز فتح مکه است که خداوند به پیامبر و مسلمانان این قدرت را داد که با اندیشه نبوی مکه را فتح کنند انشالله بزودی شهرهای مکه و مدینه به دست مومنین و مسلمانان واقعی اداره شوند.

 

امام جمعه کوهبنان تصریح نمود: سی ام خرداد ماه سالروز شهادت زئران حرم رضوی در عاشورای سال ۷۳ است که به دست عمال آمریکا گروهی از زائرین حرم رضوی به شهادت رسیدند البته همگان شاهدیم که امریکا در هر موقعیتی که توانسته به مردم ضربه زده و مساجد، تکایا و حرم ائمه را مورد هجوم خود قرار داده لذا در این جریان حرم طهر امام رضا (ع) خساراتی را در پی داشت.

 

وی گفت: آمریکا دشمنی دیرینی با اسلام و مسلمین دارد و دشمنی او هر روز بیشتر می شود اما زمانی خواهد رسید که قدرت او از بین خواهد رفت لذا همان گو نه که مقام معظم رهبری فرمودند صدای شکسته شدن امپریالیسم امریکا شنیده می شود.

 

خطیب جمعه کوهبنان تأکید کرد: ماه مبارک رمضان ماه  نزول تورات، انجیل، زبور و صحف نیز است که پیام مشترک همه ی این کتاب ها بنده خدا بودن و ایستادگی در مقابل طاغوت های زمان است.

 

خطیب جمعه کوهبنان تأکید نمود: در هفته جاری شاهد تشییع جنازه ۲۷۰ شهید گمنام بودیم که حدود ۱۷۵ نفر از آنان شهدای غواص بودند که پس از ۳۰سال به آغوش گرم وطن برگشتند تا با انتشار روح ایثار و شهادت، گذشت و مقاومت به دشمنان بفهمانند مردم ایران همچنان در صحنه حاضر هستند.

 

وی با اشاره به پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ابراز داشت: شهیدان عزیز مشعل راه توحید هستند که با حضور خود روح وحدت را در جامعه ساری نمودند لذا شاهد حضور گسترده مردم در تشییع جنازه و سرودن اشعار و متن های زیبایی بودیم که بدین وسیله مردم دردل خویش را با شهدا در میان گذاشتند و با روح بلند آنان ارتباط برقرار نمودند.

 

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در پایان تأکید داشت:  مومنین باید در ماه مبارک رمضان علاوه بر برگزاری جلسات قرآن نسبت به برگزاری جلسات نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز مبادرت ورزند و انشا الله شهروندان کوهبنانی در جلسه تفسیر قرآن که همه روزه ساعت ۶ عصر در محل دفتر امام جمعه تشکیل می شود شرکت نمایند.

 

 

انتهای پیام / اصغر نامجو کوهبنانی