برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کرمان

روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان، کاریکاتوریست‌ها و گرافیست‌های شاغل در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی می‌توانند آثار بر‌تر خود را در فاصله اول فروردین ماه ۱۳۹۲ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کرمان

به گزارش صدای زرند ، چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان کرمان به همت خانه مطبوعات استان کرمان و با همکاری معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با هدف کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه‌های محلی، ایجاد فضای رقابتی در میان فعالان رسانه‌ای و تقدیر از روزنامه‌نگاران بر‌تر استان کرمان برگزار می‌شود.  

روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان، کاریکاتوریست‌ها و گرافیست‌های شاغل در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی می‌توانند آثار بر‌تر خود را در فاصله اول فروردین ماه ۱۳۹۲ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

فرصت ارسال آثار تا ۳۱ خرداد ماه ۹۴ است و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره باید آثار خود را از طریق سایت جشنواره که از روز سه‌شنبه ۱۹ خرداد ماه باز شده و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۳۱ خرداد ماه جاری دایر است، ارسال کنند.

اهالی مطبوعات تلاش خود را برای همدلی آغاز کردند

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نشست خبری در این زمینه اظهار داشت: همت اهالی مطبوعات کرمان برای راه‌اندازی خانه مطبوعات استان و وحدت و اتفاق‌نظری که حاصل شد، اکنون شاهد ثمرات آن هستیم.

وی بیان داشت: تیم‌هایی که قبلا در خانه مطبوعات کرمان حضور داشتند، با اداره کل ارشاد متحد شدند و بنیان خانه مطبوعات پرمهر و محبت بنا گذاشته شود.

فلاح عنوان کرد: طبیعی بود که با به ثمر رسیدن خانه مطبوعات، شاهد حرکت‌های جمعی و موثری برای ارتقای سطح کیفی مطبوعات استان کرمان باشیم و یکی از نخستین ثمرات آن چهارمین جشنواره مطبوعات است.

وی با اشاره به عنوان سال همدلی و همزبانی افزود: همدلی و همزبانی منحصر به دولت و ملت نیست، بلکه همدلی ملت و ملت، دولت و دولت نیز باید وجود داشته باشند.

مدیرکل ارشاد کرمان گفت: ارشاد اسلامی و اهالی مطبوعات از سال قبل تلاش خود را برای همدلی آغاز کردند، اما امسال جلوه‌های عملی آن را در فعالیت‌ها باید به ثمر برسانیم.

فلاح با اشاره به برگزاری چهارمین جشنوراه مطبوعات استان کرمان ادامه داد: این جشنواره یک رقابت نیست، بلکه بستر و زمینه همدلی را فراهم می‌کند و در نهایت افرادی از همیت سرزمین دور هم جمع می‌شوند.

کیفیت گمشده مطبوعات امروز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به تعداد بالای مطبوعات استان کرمان ابراز داشت: برگزاری جشنوراه مطبوعات با هدف ارتقای کیفی سطح مطبوعات است.

وی بیان داشت: سال قبل اغلب فعالیت‌ها مانند روز خبرنگار محور آن همدلی میان اهالی مطبوعات بود و امسال به سمت فعالیت‌های تخصصی باید حرکت کنیم.

فلاح ادامه داد: برگزاری آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات همزمان با روز خبرنگار، یک فصل و راه جدید را فراهم می‌کند تا در میانه سال نمایشگاه مطبوعات را در استان کرمان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: سال جاری خانه هنرمندان استان کرمان با وجود همه کش و قوس‌هایی که داشت، راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: بانک اطلاعاتی تهیه شده و انتخابات هیئت موسس هشت موسسه فرهنگی هنری انجام شده است.

فلاح بیان داشت: در جاری در عرصه تئاتر به سمت توسعه زیرساخت‌ها پیش می‌رویم و شش پلاتو تئاتر با همکاری شهرداری و دو پلاتو تئاتر دیگر در تالار مرکزی شهر کرمان ایجاد می‌شود.

احیای سینماهای کرمان  

وی با بیان اینکه احیای سینماهای استان کرمان را در دستور کار داریم، تصریح کرد: سینما روشن در همه شهرستان‌های استان کرمان که فاقد سینما هستند، ایجاد و به نمایش فیلم می‌پردازند.

مدیرکل ارشاد کرمان گفت: کلنگ احداث سینماهای جدید در استان به زمین زده می‌شود و حداقل تا سال ۹۵، دو سینما در شهرستان‌های استان کرمان کلنگ‌زنی می‌شود.

فلاح اظهار داشت: برای همه شهرستان‌های استان کرمان تفاهمنامه فرهنگی و هنری دیده شده است.

ارسال اثر به جشنواره صرفا از طریق سایت امکانپذیر است

بتول ایزدپناه دبیر چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان کرمان نیز اظهار داشت: جشنواره رویداد فرهنگی است که به کیفیت‌بخشی مطبوعات استان کرمان کمک می‌کند.

وی بیان داشت: باید پذیرفت همه اهل یک خانه هستیم و کارها برای ارتقای سطح روزنامه‌نگاری استان کرمان است.

ایزدپناه افزود: سایت جشنوراه برای نخستین‌بار است که راه‌اندازی شده و تمام آثار به صورت الکترونیکی دریافت می‌شوند و به لحاظ وقت و هزینه صرفه‌جویی داریم.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره از ۱۲ امشب ‌تا پایان روز ۳۱ خرداد ماه می‌توانند در هر ساعتی از روز آثار خود را به نشانی Kerman.pressfestival.ir ارسال کنند.

ایزدپناه گفت: رشته‌های جشنواره شامل خبر، گزارش خبری و تحقیقی، مصاحبه و میزگرد، سرمقاله و یادداشت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی، مقاله، تحلیل، نقد و تفسیر، تیتر، گرافیک و صفحه‌آرایی، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور، عکس خبری و غیرخبری است.

دبیر چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان کرمان ادامه داد: بخش ویژه جشنواره نیز شامل نماز، امر به معروف و نهی از منکر و حجاب است.

وی عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند حداکثر در دو بخش و در هر بخش الزاما با سه اثر در جشنواره شرکت کنند و در هر یک از رشته‌های بخش اصلی جشنواره سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده می‌شوند.

ایزدپناه افزود: داوری جشنواره به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود و آثار انتخاب شده ۱۰ تا ۱۵ اثر از سوی کمیته انتخاب اولیه برای داوری نهایی در اختیار کمیته داوران قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به بخش ویژه فارغ از قالب مطبوعاتی داوری شده و از سه اثر تقدیر می‌شود.

ایزدپناه ادامه داد: اعضای هیئت انتخاب اولیه و هیئت نهایی داوران مطابق آیین‌نامه معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ انتخاب شده‌اند.

وی بیان داشت: پیشنهاد ما به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که دبیرخانه دائمی جشنواره را در استان کرمان داشته باشیم که اتفاق مثبتی برای روزنامه‌نگاران کرمان است.

برگزاری دوره آموزشی مقدماتی روزنامه‌نگاری در ایام تابستان

محمد لطیف‌کار مسئول خانه مطبوعات استان کرمان اظهار داشت: خانه مطبوعات استان کرمان حدود شش ماه است که راه‌اندازی مجدد و در این مدت ۲۲ جلسه هیئت مدیره تشکیل شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰ دیدار با مقامات و مسئولان استانی از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار کرمان، شهرداری، دانشگاه شهید باهنر، بهزیستی و نیروی انتظامی داشته‌ایم.

لطیف‌کار تصریح کرد: همچنین دیدارهایی با افرادی که فکر می‌کردیم می‌توانیم تفاهمنامه‌ یا زمینه همکاری با آنها داشته باشیم، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اسفند ماه سال گذشته دو دوره آموزشی روزنامه‌نگاری آنلاین و طراحی بهتر برای نشریات داشتیم و برنامه‌ریزی داریم تا دوره آموزشی مقدماتی روزنامه‌نگاری را در تابستان جاری برگزار کنیم.

مسئول خانه مطبوعات استان کرمان خاطرنشان کرد: تلقی ما از آموزش تنها در زمینه روزنامه‌نگاری نیست، آموزش در زمینه مسائل بیمه و مالیاتی که مطبوعات ما با آن درگیر هستند تا موضوعاتی شامل بازاریابی، مدیریت رسانه، عکاسی خبری و … در دستور کار است.

لطیف‌کار بیان داشت: کمیته‌های ورزشی‌نویسی و عکاسی را در برنامه داریم و می‌خواهیم جلساتی را با گروه‌های مختلف روزنامه‌نگاری و مدیران مسئول داشته باشیم.

وی با اعلام برگزاری نمایشگاه مطبوعات کرمان در آبان‌ ماه سال جاری عنوان کرد: زمان ورود به خانه مطبوعات، شرایط مطلوبی نداشتیم و باید کارهای زیادی انجام می‌دادیم.

لطیف‌کار بیان داشت: پرونده اعضا را بررسی کردیم و در حال رفع نواقص هستیم و برای صدور کارت هم اقدام شده است.

وی افزود: آماده پذیرش عضو جدید در خانه مطبوعات نیز هستیم، هیئت مدیره خانه مطبوعات همدل و همزبان است و در انجام کارها نهایت همکاری شده و امیدواریم در آینده فعالیت‌ها گسترده‌تر شود.

مسئول خانه مطبوعات استان کرمان گفت: از نظرات انتقادی دوستان هم برای بهبود کارها استفاده می‌کنیم و اهالی مطبوعات را به عنوان حامی معنوی خود می‌دانیم.

انتهای پیام/