حرکت یک قطار فرسوده، روی ریل فرسوده آن هم در بدترین ساعت ممکن، به نظر شما آیا با این وضعیت حمل و نقل، می توان به توسعه استان امیدوار بود؟!
به گزارش صدای زرند، ‘حجت الاسلام علی علویان’، مدیر مسئول ‘هفته نامه آینده ما’، طی یادداشتی در سرمقاله این هفته نامه خطاب به علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان به اوضاع بسیار بد راه آهن و قطار کرمان -تهران اعتراض کرد.
متن این یادداشت که با عنوان ‘حکایت ناشنوایی برخی مسوولان’ در شماره ۵۴۱ این هفته نامه به چاپ رسیده است بدین صورت است.
جناب آقای رزم حسینی، استاندار محترم و سخت کوش
حضرتعالی بارها مطبوعات محلی و مردم کرمان را به خاطر مساله ای به نام «عدم مطالبه گری» سرزنش کرده اید. موضوعی که متاسفانه ریشه در فرهنگ این مردم دوانده و تا موعد خروج از این وضعیت به نظر فاصله زیادی داریم اما در عین حال هستند کسانی که گاه و بی گاه صدای انتقاد و اعتراض خود را به روش های مختلف بلند کرده اند تا شاید به گوش مسوولان ذیربط برسد و مشکلی از مشکلات عدیده این خطه پهناور کاسته شود. اما اگر عدم مطالبه گری مشکل مردم است با عرض معذرت، گوش ناشنوا هم مشکل برخی مسوولان است. چرا که بارها و بارها برخی مشکلات را از طریق رسانه ها به سمع و نظر این ناشنوایان روزگار رسانده ایم اما دریغ از اندکی توجه! از جمله این مشکلات می توان به مشکل مربوط به حرکت قطار مسافری کرمان – تهران، یعنی همان قطاری که انگار از یک روستا عازم شهر می شود، اشاره کرد. قطاری فرسوده که باید روی ریل های فرسوده تر حرکت کند، آن هم در بدترین زمان.
قطاری که از تهران ساعت ۸ شب حرکت می کند و ساعت ۱۰ الی ۱۲ روز بعد به کرمان می رسد و این یعنی فاتحه آن روزت را باید بخوانی و یا اینکه ساعت ۳ عصر از کرمان حرکت می کند و ساعت ۵ صبح در ایستگاه تهران توقف می کند و این یعنی اینکه باید قریب ۳ ساعت و یا بیشتر سر گردان بمانی تا با باز شدن ادارات و شرکت ها بتوانی به کارهایت برسی. کارت هم که ساعت ۳.۵ و با تعطیلی ادارات تمام می شود باید قریب ۵ ساعت معطلی را تحمل کنی تا قطار تهران – کرمان حرکت کند.
همه این ها منوط به این است که تنها قطار تهران – کرمان خراب نشود، برای ریل مشکلی پیش نیاید، ترافیک خط روان باشد و… و الا حساب و کتابت با کرام الکاتبین است.
آقای استاندار شما خوب می دانید وقتی قطار ساعت ۱۱ صبح به کرمان می رسد نه سربازی به پادگان می رسد نه دانشجویی به کلاس و نه مردم به ادارات و این مساله واقعاً آزاردهنده است. لطفاً تدبیری بیندیشید چرا که مسوولان غیربومی راه آهن کک شان از این مساله نه گزیده و نه می گزد. حرکت یک قطار فرسوده، روی ریل فرسوده آن هم در بدترین ساعت ممکن، به نظر شما آیا با این وضعیت حمل و نقل، می توان به توسعه استان امیدوار بود؟!
انتهای پیام/
مراسم معارفه با حضور پیمان نوشادی معاون اقتصادی و برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد کشور دکتر صادق سلیمى نائب رئیس هیأت مدیره و حسین سلاسل مدیر عامل شرکت بین المللی فولاد تجارت دالاهو، و اعضای هیأت مدیره شرکت زغالسنگ در سالن کنفرانس شرکت برگزار گردید.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش حضوری برخی از مدارس استان کرمان به علت بارش باران و برف شدید و آبگرفتگی معابر فردا دوشنبه هفتم بهمن تعطیل و آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می شود.
معاون شرکت سپردهگذاری مرکزی به آخرین اقدامات صورت گرفته برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان اشاره و اعلام کرد: اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سالهای گذشته به حساب وراث پرداخت خواهد شد.
داده های منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت نشان می دهد پسته با پوست تازه بیشترین سهم در بین محصولاتی صادراتی ایران به اتحادیه اوراسیا در ۸ ماه امسال را داشته است. براساس داده های اعلام شده ارزش پسته صادراتی در مدت زمان مورد بررسی ۷۸ میلیون دلار بوده است...
جواب استاندار به این مسئله مهم چی بوده یا هست؟ من و خانواده یکبار اردیبهشت امسال با همین قطار به تهران رفتیم و برگشتیم…. پوستمان کنده شد از بس کند بود و واقعا به هیچ کاری نمیرسی….. من یک کرمانی هستم و از استاندار جواب می خواهم… الان که پز پیشرفت میدهیم حتی یک مسیر ریلی پر سرعت از کرمان به شهرهای مهم کشور نداریم. این فاجعه است….آقای رزم حسینی لطفا جواب بدهید.
حاجی دمت گرم حرف دل مردم را زدی تاجایی که رییس راه اهن از یزد باشه معلومه که دلش برای مردم کرمان نمی سوزه تا جایی یکی از نزدیکانم گفت من عین همین مطلب را به رییس را اهن کرمان گفتم که تا چندسال پیش راه اهن یزد زیر نظر ما بود حالا بیاببین چندین قطار در مسیر دارد؟!قطار های سریع و مطلوب! گفت رییس فعلی راه اهن برگشته گفته برای کرمانی ها همین ۱ قطارم زیادی هستش بله وقتی مردم کرمان زرند اعتراض نمیکنن میگن ولش کن باید هم وضعیت این طور وخیم باشد در یزد مردم بخاطر ۱۰۰۰تومن افزایش قیمت بلیط سوار قطار نشدن و اعتراض کردن بلافاصله قیمت به قبل برگشت حال مردم زرند برای اینکه به تهران بروند باید پول بلیط کرمان را بدهند تا این سکوت هاادامه داشته باشه آب ازآب تکون نمیخوره این ما هستیک که تصمیم میگیریم برای خودمان ما زرندی ها مگه خودمان کـــــارخـــــانــــه واگــــــــــن سازی نداریم؟؟؟؟پس چرا باید واگن فرسوده سوار شویم هم برای خودم وهم برای همه کرمانی ها علی الخصوص زرندی ها متاسفم
با سلام جناب حجت الاسلام علویان حرف دل ما مردم را زدید امیدوارم خبرهای که در زرند در مورد شما به گوش می رسد درست باشد.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال نظر