رونمایی نماینده سیرجان از استراتژی اصولگرایان در انتخابات مجلس

اگرچه هنوز تا زمان ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان زیادی باقی مانده اما جریانات و چهره‌های سیاسی می‌کوشند تا برنامه‌های خود برای انتخابات آینده را هرچه زودتر مشخص کنند تا از رقیب عقب نیفتند.

اگرچه هنوز تا زمان ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان زیادی باقی مانده اما جریانات و چهره‌های سیاسی می‌کوشند تا برنامه‌های خود برای انتخابات آینده را هرچه زودتر مشخص کنند تا از رقیب عقب نیفتند.

 

صدای زرند: در تازه‌ترین تحول انتخاباتی نماینده اصولگرای مردم سیرجان و بردسیر، برنامه اصولگرایان و چهره‌های اصولگرای نزدیک به رییس دولت سابق را فاش کرده است.

 

شهباز حسن‌پور که با خبرگزاری مجلس گفت‌و‌گوی مفصلی داشته است در بخشی از این گفت‌وگو خبر داده که «چهره‌های خوشنام بسیاری میان دوستان و یاران رییس جمهور سابق وجود دارد» که «در صورت ثبت نام و تمایل برای حضور در انتخابات از شانس بالایی برای پیروزی برخوردار هستند».

 

حسن‌پور از مصادیق «چهره‌های خوشنام» به مجید نامجو عضو شورای دوم شهر کرمان و وزیر نیرو در دولت محمود احمدی نژاد اشاره کرده است و مدعی شده است که نامجو «مورد استقبال مردم این منطقه است».

 

نماینده سیرجان اگرچه به مبنای ارزیابی خود از میزان استقبال مردم از مجید نامجو اشاره‌ای‌ نکرده است، اما به خوبی و احتمالا به صورت ناخواسته، توانسته از استراتژی اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی رونمایی کند.

 

یاران خوشنام رییس جمهور سابق

 

اصولگرایان دیگر محمود احمدی‌نژاد را به اصولگرایی قبول ندارند. تا جاییکه محسن کوهکن عضو ارشد جبهه پیروان خط امام و رهبری چندی قبل اصولگرا دانستن محمود احمدی‌نژاد را  «ترفند رسانه‌ها و بعضی از گروه‌های اصلاح‌طلب» برای ایجاد اختلاف در میان اصولگرایان ارزیابی کرده بود.

 

gn3187_159_01

 

آیت‌الله احمد علم‌الهدی نیز در حاشیه پنجمین همایش اصولگرایان گفته بود که «احمدی نژاد یک نفری بود که عوضی رفت، مرد و تمام شد».

 

اصولگرایان پس از ماجرای تلاش محمود احمدی‌نژاد برای عزل وزیر اطلاعات در سال۱۳۹۰ و مخالفت رهبر معظم انقلاب که منجر به خانه‌نشینی اعتراضی وی شد او و اسفندیار رحیم‌مشایی را در راس جریان انحرافی می‌دانند.

 

این در حالی است که بخش عمده‌ای از بدنه و نیروهای اصولگرا در دولت محمود احمدی‌نژاد تصدی امور اجرایی کشور را در دست گرفته بودند.

 

اکنون با تاکید شهباز حسن‌پور بر اطرافیان «خوشنام» رییس جمهور سابق می‌توان نتیجه گرفت که جریان اصولگرا سعی می‌کند برخی چهره‌های شناخته شده دولت سابق را از شهرستان‌های محل سکونت و یا زادگاه آنان نامزد انتخابات مجلس نماید.

 

gn3187_159_02

 

علم‌الهدی معتقد است «احمدی نژاد یک نفری بود که عوضی رفت، مرد و تمام شد»

 

استراتژی‌ای که به گفته یک منبع آگاه در گفت‌وگو با گفتارنو مدت‌ها قبل در نشست‌های هماهنگی اصولگرایان به تصویب رسیده است و اکنون توسط نماینده مردم سیرجان و بردسیر رونمایی شده است. 

 

کدام چهره‌ها قصد نامزدی دارند؟

 

غیر از آنچه که جسته و گریخته از گوشه و کنار بازار سیاست شنیده می‌شود، هنوز هیچ خبری به صورت رسمی اعلام نشده است و مشخص نیست چه افرادی در فهرست نهایی اصولگرایان جای می‌گیرند.

 

علاوه بر مجید نامجو که از سوی شهباز حسن‌پور نامش رسانه‌ای شده است، نام سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده مردم رفسنجان در مجلس پنجم را هم می‌توان به فهرست نامزدها اضافه کرد. چهره اصولگرایی که اگر موضوع کاندیداتوری‌اش جدی باشد احتمالا از رفسنجان نامزد خواهد شد.

 

مجید دوستعلی هم از دیگر چهره‌های کرمانی دولت محمود احمدی‌نژاد است که احتمال نامزدی‌اش از کرمان وجود دارد. 

 

دوستعلی یک مرتبه سال ۱۳۸۲ در انتخابات مجلس هفتم نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شد که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان احراز نشد.

 

دوستعلی اخیرا در گفت‌وگویی نکاتی در خصوص دوره حضور خود به عنوان دبیر هیات دولت را بازگو کرده است.

 

محمد مهدی زاهدی نماینده فعلی مجلس نیز از جمله کسانی است که در دوره احمدی‌نژاد وزیر علوم و سفیر ایران در مالزی بود و احتمال نامزدی مجددش بیش از سایرین وجود دارد.

 

gn3187_159_03

 

شهباز حسن‌پور مدعی است که مجید نامجو «مورد استقبال مردم این منطقه است»

 

سیدحسین صابری و جواد کمالی که اولی استاندار دولت احمدی‌نژاد و دومی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان بود نیز از چهره‌هایی هستند که احتمال نامزدی آن‌ها وجود دارد.

 

در کنار این‌ها اما نباید احتمال نامزدی چهره‌های اصولگرایی که در دولت احمدی‌نژاد نبوده‌اند اما عزم‌شان را برای حضور در انتخابات جزم‌ کرده‌اند نادیده گرفت.

 

 

 

 

 
انتهای یادداشت/