تورم نابرابر با حقوق!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق‎ها متناسب با تورم افزایش یابد.

عباس قائدرحمت افزود: حقوق ماهیانه جامعه کارگری و کارمندی کافی نیست و باید هزینه‎های زندگی را با این تورم تنظیم کنیم.

 

وی با بیان اینکه متناسب با تورم حقوق‎ها افزایش یابد، اظهار کرد: در این سال‎ها تورم بالاست و سیر صعودی در دولت گذشته و در اوایل دولت فعلی داشته است اما متأسفانه حقوق کارکنان و جامعه کارگری به تناسب تورم افزایش نیافته است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه تصمیم یکپارچه‎‎‎ای به درستی گرفته نشده و در این دولت، دولت مدعی است تورم کاهش یافته و سیر نزولی دارد و کنترل شده؛ روی عدد و رقم ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، اضافه کرد: میزان تورم باید براساس شاخص‎ها ارزیابی شود و کالاهای اساسی را ملاک قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه به اختلاف نظری که بین دولت و منتقدین وجود دارد و ممکن است درست باشد یا نباشد کاری نداریم، تصریح کرد: در سال ۹۴ میزان تورم ۲۰ درصد اعلام شده که باید حقوق‎ها متناسب با افزایش تورم افزایش یابد و یا اینکه دولت تدبیر کند و تورم را کاهش دهد.

 

قائدرحمت گفت: کاهش تورم نباید تنها روی کاغذ باشد بلکه باید سبد کالای خانوارها را مدنظر قرار دهند و هر چه قدر افزایش حقوق را کمتر کنیم و در کنار آن تورم متناسب با حقوق افراد باشد قطعاً اقتصاد جامعه موفق‎تر است و نیاز است در این راستا ثبات دستمزدها و قیمت‎ها را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه چنانچه تورم ۲۰ درصدی و افزایش حقوق‎ها ۱۴ درصد باشد تمام فشارها روی قشر کم‎درآمد و آسیب‎پذیر است، اظهار کرد: نیاز است هزینه‎های غیرضروری کشور را کاهش و دولت با توجه به ظرفیت بودجه‎ای‎اش حداکثر صرفه‎جویی‎ها را داشته باشد.

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با انتقاد از ریخت و پاش‎ها و هزینه‎هایی که در همایش‎ها، تبلیغات، افطار المومنین، سفرهای غیرضروری خارجی صرف می‎شود، گفت: نیاز است خیلی از هزینه‎هایی از این دست که عموماً مدعوین آن تکراری هستند از سوی دولت و دستگاه‎های اجرایی مدیریت شود.

 

 

انتهای پیام/