رشد فرهنگ دینی نسل آینده مرهون اندیشه و عمل بانوان است

حجت الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت:در رسالت تبلیغ دین همه مسلمانان از مرد و زن وظیفه دارند در حدّ توان و نیرو در دین، آگاه و فقیه شوند؛ اسلام و قرآن را بشناسند و تعالیم قرآن را به دیگران بشناسانند. نیز در تربیت دینی دیگران بکوشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه هم اندیشی فرهنگی با تعدادی از مٌبلغه های حوزه علمیه زرند،رشد فرهنگی نسل آینده را مرهون اندیشه و عمل بانوان مٌبلغه های عرصه دین عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام اکبر سلطانیsolta

 
به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام اکبر سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه هم اندیشی فرهنگی با تعدادی از مٌبلغه های حوزه علمیه زرند بیان داشت:در رسالت تبلیغ دین همه مسلمانان از مرد و زن وظیفه دارند در حدّ توان و نیرو در دین، آگاه و فقیه شوند؛ اسلام و قرآن را بشناسند و تعالیم قرآن را به دیگران بشناسانند. نیز در تربیت دینی دیگران بکوشند.

 
حجت الاسلام اکبر سلطانی افزود: ولی باید توجه داشت بانوان از ظرفیت ها و توانایی های تعلیمی و تبلیغی ویژه ای برخوردارند که در مردان کمتر وجود دارد. این ویژگی ها بهره این گروه را در تبلیغ مکتب و تربیت دینی مردم، بالاتر برده است.

 
حجت الاسلام سلطانی تصریح کرد: عواطف سرشار، لطافت روح و روان، مهرورزی، احساسات بی شائبه همراه با پیوستگی و پیوند مداوم بانوان با کودکان و نوجوانان و نقش مادر، عاملی بی جایگزین در نفوذ و جذب و تبلیغ نسل نوخاسته است.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند تاکید کرد: بانوان با داشتن نیروی خدادادی عواطف و محبت غریزی بیش از مردان در کودکان مؤثرند؛ چراکه انسان تنها اندیشه و خرد نیست تا فقط در برابر قدرت استدلال تسلیم گردد، بلکه آدمی مجموعه ای از عواطف و احساسات گوناگون است که بخشی از روح او را شکل می دهد. اگر این عواطف به شیوه درست و معقولی هدایت گردد، کاربرد و نفوذ پیام را دو چندان می سازد.

 
اکبر سلطانی خاطرنشنان کرد: به تجربه، افرادی که دارای مادران متدین، هوشمند و با تدبیر اما پدران بی اعتنا و یا دین گریز بوده و هستند، گرایش مذهبی آنان بیشتر است از کسانی که به عکس مادران دین گریز و پدران متدین داشته اند.

 
ایشان در پایان ابراز داشت: نگاهی به کارنامه آموزشی و تبلیغی بانوان در صدر اسلام و دنیای معاصر نشان می دهد آنجا که زنان مؤمن، دین باور در عرصه تعلیم و تربیت و تبلیغ دین حضور فعال داشته اند، به رشد فرهنگ دینی جامعه کمک کرده و توانسته اند نسلی شاداب و فعال و رو به رشد را تربیت کنند و به اردوگاه حق یاری رسانند.

 

انتهای پیام/