باورهای دینی در کنترل آسیب های اجتماعی اثرگذارتر از قانون است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت:باور‌های دینی نقش مهمی درکنترل آسیب‌های اجتماعی دارد به حدی که می‌تواند اثرگذار‌تر از قانون باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت:باور‌های دینی نقش مهمی درکنترل آسیب‌های اجتماعی دارد به حدی که می‌تواند اثرگذار‌تر از قانون باشد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند

 

به گزارش صدای زرند ،حجت‌الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت:دین و خداباوری در حقیقت کنترل کننده و ابزاری در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است.

 
حجت‌الاسلام اکبر سلطانی افزود:پررنگ کردن دین و آموزه‌های دینی در خانواده‌ها و جامعه ضروری بوده و دارای اهمیت بالایی است چرا که زمینه ساز کاهش جرائم در سطح کشور می‌شود.

 
حجت‌الاسلام اکبر سلطانی با بیان اینکه امروزه دشمنان برای ضربه زدن به باور‌ها،فرهنگ دینی و اسلامی از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند، تصریح کرد: توجه به ارزش‌های دینی و یا گرایش به سمت فرهنگ غربی تاثیر مستقیم و موثری در کاهش یا افزایش جرائم در جامعه دارد.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند اظهارداشت:اعتقادات، باور‌ها و فرهنگ‌های هر جامعه نقش مهمی در کنترل آسیب‌های اجتماعی دارد به حدی که می‌تواند اثرگذار‌تر از قانون و مجازات‌ها باشد.

 
حجت‌الاسلام سلطانی افزود:به هر میزان که در محیط خانوادگی، اجتماعی، اداری باور‌ها و اعتقادات دینی و خداباوری ریشه دار‌تر و عمیق‌تر باشند، سلامت اجتماعی و حقوقی بالا‌تر بوده و امنیت درجامعه افزایش می‌یابد.

 
اکبر سلطانی تاکید کرد:با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، امروزه آموزش‌های دینی و اعتقادی به جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان یک نیاز و ضرورت است تا سلامت و امنیت جامعه بیش از گذشته فراهم شود.

 
سلطانی ابراز داشت:بشریت در مسیر زندگی با حوادث گوناگونی روبرو می‌شود که می تواند با توجه به میزان ارتباط خود با خالق هستی قدرت مقابله با همه فراز و نشیب های زندگی خود را داشته باشد.

 
سلطانی بیان داشت:اگر با ایمان به پروردگار در مسیر زندگی بی دغدغه به پیش رود همه مشکلات زندگی خود ا تبدیل به تجربه و فرصت خواهد کرد.

 
سلطانی افزود:مشکل اساسی کسانی که دچار ناهنجاری می شوند دوری از شناخت شخصیت خویش و عدم توکل به مقدرات الهی است.

 
وی در پایان گفت:تمام تلاش مجموعه تبلیغات اسلامی با همکاری هیئهای مذهبی،مبلغین و فعالان قرآنی توجه بازگشت به اصالتها و باورهای عمیق مذهبی هست.

 

انتهای پیام/