مدیریت و برنامه ریزی نشانه رشد اجتماعی و عامل سعادت اخروی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند صبح امروز درجلسه کمیته برنامه ریزی در سالن اجتماعات فرمانداری،مدیریت و برنامه ریزی اهداف و فعالیتها را نشانه رشد اجتماعی و عامل سعادت اخروی عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه کمیته برنامه ریزی در سالن اجتماعات فرمانداری،مدیریت و برنامه ریزی اهداف و فعالیتها را نشانه رشد اجتماعی و عامل سعادت اخروی عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی

 

به گزارش صدای زرند ، حجت‌الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت:برنامه ریزی فرآیندی است که طی آن مدیران اهداف را تعیین،آینده را پیش بینی، و مسیر فعالیت های طراحی شده را برای بدست آوردن اهداف نشان می دهند.

 
حجت‌الاسلام سلطانی با بیان اینکه مدیریت زمان نشانه رشد اجتماعی و عامل سعادت اخروی است تصریح کرد:در نظام اسلامی اعتقادات و ارزشهای اسلامی در تعیین اهداف سازمانی تأثیر بسیاری دارند بنا براین لازم است کلیه سازمان ها درتعیین اهداف سازمانی همواره دقت لازم را داشته باشند تا اهدافی را که برای سازمان خود تعیین می‌کند در راستای اهداف آرمانی و ارزشی آنها باشد.

 
 سلطانی تاکید کرد:گرچه توجه به ارزشها و معیار های دینی در همه مراحل مدیریت از اهمیت خاصی برخور دار است. اما در مورد هدف گذاری و تعیین اهداف سازمانی این اهمیت نمود بیشتری پیدا می‌کند.

 
وی اظهارداشت:مدیران مسلمان در تعیین اهداف سازمان خود باید اهداف آرمانی و ارزشی خود را که همان اهداف پیامبران الهی است مورد توجه قرار دهند و اهداف سازمان را طوری تعیین کنند که نه تنها تضادی با اهداف ارزشی و الهی نداشته باشند بلکه در راستای آنها و در جهت تحقق و عینیت بخشیدن به اهداف مقدس باشد.

 
اکبر سلطانی ابرازداشت:خدمت رسانی با مدیرت و برنامه ریزی درست، یعنی سود رسانی و خیر رسانی تا مشکلات و نیازهای مردم را برطرف شود.

 
سلطانی در ادامه بیان داشت:امام «ره» یکی از تربیت شدگان بزرگ مکتب اهل بیت طهارت، خدمت به مردم را خدمت به خداوند متعال می داند، آن جا که می فرماید: «خود را برای خدمت به اسلام و ملت محروم مهیا کنید. کمر به خدمت بندگان خدا که خدمت به خداست ببندید».

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در پایان گفت:هر چیزی ثمره و برکاتی دارد که علت غایی آن شی ء محسوب می‌شود. و امر خدمت رسانی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. برخی ثمرات مهم این موضوع را که در آموزه های دینی و احادیث نورانی چهارده معصوم مورد مطالعه قرار می دهیم شامل استجابت دعا،افزایش رزق و روزی،شفاعت پیامبر،خشنودی امامان،آمرزش گناهان و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

 

انتهای پیام/