تحقق مدینه ی فاضله ی اسلامی با اجرای همه ی احکام دین میسر است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه جوانان و فعالان فرهنگی مذهبی شهرستان، تحقق مدینه فاضله اسلامی،رسیدن به سعادت و کمال مطلوب را در اجرای همه احکام دین عنوان کرد.

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه جوانان و فعالان فرهنگی مذهبی شهرستان زرند ، تحقق مدینه فاضله اسلامی،رسیدن به سعادت و کمال مطلوب را در اجرای همه احکام دین عنوان کرد.

 

 

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند

 

به گزارش صدای زرند ،حجت‌الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت:کتاب آسمانی ما قرآن کریم، موضوع آن انسان، و مسائلش حالات و احوال او درزندگی دنیوی و اُخروی است.

 

حجت‌الاسلام سلطانی افزود:اگر جمیع احکام اسلام را بررسی کنیم، گویی انسان را نصب العین و مسائل او را مورد عنایت خود قرار داده است.

 
سلطانی تصریح کرد:مسائل طبیعی بلکه عادّی، نظام احساسی و عاطفی، روابط اخلاقی در محیط خانوادگی و روابط اجتماعی، حتی اخلاق سیاسی او، هیچ یک از دید شارع مقدّس اسلام خارج نیست.

 
وی تاکید کرد:هیچ مکتبی نمی تواند ادّعا کند که انسان را این گونه جامع در تمام ابعادش مورد مطالعه قرار داده باشد.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند اظهارداشت:بهتر آن که بگوییم تنها مکتبی که انسان را خوب شناخته، حتی پس از دنیا و در برزخ و قیامت هم او را در نظر داشته اسلام است.

 
حجت‌الاسلام سلطانی خاطرنشان کرد:اگر چه هر یک از دانشمندان انسان شناس، این موجود پیچیده را در یکی از ابعادش مورد مطالعه قرار داده اند، لکن نقاط مبهم بسیاری هم در کار است که هنوز در ابهام خود باقی مانده است.

 
اکبر سلطانی در ادامه ابراز داشت:امّا بدانیم آن که انسان را از زمانی که موجودی تک سلولی بوده تا وقتی که به صورت انسانی کامل درآمده و درهیچ لحظه ای هرگز از نظر دور نداشته، خداوند متعال است؛ به دیگر بیان، همان که او را این چنین آفرید، قرآن را برای هدایت او نازل کرد.

 
سلطانی در بُعد اجتماعی شریعت انسان ساز اسلام تاکید کرد:حتماً چنین دستگاه قانون گذاری، روابط سیاسی و اجتماعی او را که از مهم ترین لوازم زندگی او است نادیده نگرفته و درچهارچوب معیّن، نظارت دقیق خود را در جمیع شئون اسلامی زندگی دنیوی و اخرویِ انسان اعمال کرده است.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند بیان داشت:باید هوشیار بود و خداوند را سپاسگذاری کرد از اینکه لیاقت و توفیق خدمت در درین محمد رسوال الله رابه ما عنایت کرده است.

 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد:که جوانان و همه مردم با آگاهی کامل از توطئه های دشمنان،خوب به احوالات خود بنگرند و در مقابل توطئه ها و ضربه های که دشمنان در جهت صدمه زدن به فرهنگ غنی و پربار از معنویات الهی را دارند،هوشیار باشند.

 

انتهای پیام/