توسعه فعالیتهای فرهنگی و مذهبی با محوریت مساجد در زرند

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی ضمن اعلام توسعه فعالیتهای فرهنگی مساجد با مشارکت فعال جوانان بیان داشت:مسجد معراج تعالی است.سیری که هر شخصی با هر خصوصیاتی می تواند در زمین آغاز کند و به هفتمین صعود تعالی در ردیف محب خدا قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی ضمن اعلام توسعه فعالیتهای فرهنگی مساجد با مشارکت فعال جوانان بیان داشت:مسجد معراج تعالی است.

 

Soltan-Zarand'

 

به گزارش صدای زرند ،حجت‌الاسلام اکبر سلطانی ضمن اعلام توسعه فعالیتهای فرهنگی مساجد با مشارکت فعال جوانان بیان داشت:مسجد معراج تعالی است.سیری که هر شخصی با هر خصوصیاتی می تواند در زمین آغاز کند و به هفتمین صعود تعالی در ردیف محب خدا قرار گیرد.

 
حجت‌الاسلام اکبر سلطانی افزود:مسجد هفت خوانی با خویشتن خویش است که خوان اول آن نیت، خوان دوم حرکت به سوی آن، خوان سوم طهارت جسم مادی که کالبد و موتور حرکت روح است تا بتواند هم ردیف روح پاک قرار گیرد.

 
حجت‌الاسلام اکبر سلطانی در ادامه اظهار داشت:خوان چهارم طهارت روح با گذر چشم از کنار آب روان و پنجمین خوان وصل شدن به ریسمانی محکم و جزئی از کل بودن و تشکیل وحدت با کنار هم قرار گرفتن کثرت ها است.

 
حجت‌الاسلام سلطانی در بیان مسیرتعالی مسجد گفت:ششمین خوان آغاز تعالی و ایجاد خلوصی خاضعانه در شروع سیر تعالی به سوی ایزد یکتا است، مرحله ای که خود هفت آسمان را در پی دارد.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند تصریح کرد:مسجد خانه خدا در زمین،مرکز وحی،منبع فیوضات معنوی و برکات گوناگون برای نمازگزاران و جامعه اسلامی است.
حجت‌الاسلام سلطانی تصریح کرد:بی گمان مکانی که چنین جایگاهی نزد خداوند دارد، حضور در آن، آثار فراوانی را خواهد داشت و بدون تردید شامل حال مکلفان و حاضران در مسجد اعم از زن و مرد نیز خواهد بود.

 
اکبر سلطانی خاطرنشان کرد:آثار حضور در مسجد چنان متنوع است که به سختی می توان پیرامون تمامی آنها سخن گفت.

 
اکبر سلطانی علت نامگذاری مسجد را از آن رو دانست که جایگاه سجده و تواضع در پیشگاه خداوند است.

 
اکبر سلطانی افزود:سجده مظهر بندگی و کرنش در برابر حق تعالی است و در میان عبادت ها حتی نسبت به دیگر اجزای نماز از شرافت ویژه ای برخوردار است.
سلطانی در پایان ابراز داشت:در لغت عرب به کسی که اقامت او در مسجد زیاد باشد، و کمتر خارج شود، کبوتر مسجد و میخ مسجد گفته می‌شود و تشبیه به میخ بلیغ تر است، چرا که کبوتر در رفت و آمد است، ولی میخ همواره ثابت است، چنان که در حدیثی زیبا از پیامبر(ص) آمده است: در مساجد انسان های ثابت قدمی همچون میخ در وجود دارد که ملائکه الهی همواره همنشین و مانوس آنها هستند.

 

انتهای پیام/