نشست کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن های کتابخانه های عمومی زرند برگزار شد

نشست کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن های کتابخانه های عمومی شهرستان زرند با حضور امام جمعه ،فرماندار و اعضای این کمیته در اولین روز هفته کتاب برگزار شد.

نشست کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن های کتابخانه های عمومی شهرستان زرند با حضور امام جمعه ،فرماندار ، ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این کمیته در اولین روز هفته کتاب برگزار شد.

 

Neshast-Ketabkhani

به گزارش صدای زرند ، این نشست صبح امروز بمناسبت فرارسیدن هفته کتاب در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی زرند با سخنان حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه آغاز شد.

 

 

وی با برشمردن فواید واثرات مطالعه مفید گفت : ارزش انسان به علم اوست و ولاترین مردم کسی است که علم ودانشش بیشتر باشد و کمترین مردم کسی که علمش کمتر است و بهترین ابزار برای علم مطالعه آن هم مطالعه مفید می باشد.

 

 

امام جمعه زرند اظهارداشت : دین اسلامی آنقدر به کسب علم و مطالعه اهمیت داده به گونه ای که در مذاهب دیگر کمتر این توجه را می بینیم. ایشان افزود : باید در این امرمهم همه تلاش کنند وبه این نیاز روح انسان اهمیت خاصی داده شود .

 
در ادامه حبیب الله خنجری فرماندار زرند نیز با نگرانی از سرانه ی پاین مطالعه درجامعه و شهرستان زرند گفت : باید دنبال راهکارهایی جهت رشد در این حوزه باشیم و دستگاهای مربوطه واقعا در پی چاره اندیشی باشند تا زمینه برای استفاده عمومی از کتاب و کتابخوانی بالا رود.

 

 

وی با یاد آوری دوران اسارت بیان داشت : در دوران سخت اسارت به دست آوردن یک خودکار، یک برگه کاغذ ویک کتاب بسیار مشکل بود اما بچه های آسایشگاه از هرفرصتی برای مطالعه استفاده می کردند.

 

خنجری گفت : اکنون که به لطف الهی هم چیز محیا است ولی بهره برداری واستفاده متاسفانه کم شده است .

 

 

وی با تأکید براستفاده از فرصت ها برای مطالعه درراستای ترویج و آموزش فرهنگ کتابخوانی خواستاراختصاص بخشی از ساعات روزانه خانواده ها برای مطالعه کتب مفید شد .

 

 

انتهای پیام/