بهره برداری طرح های کشاورزی در کوهبنان

بهره‌برداری از ۶ طرح کشاورزی با حضور مسئولان در شهرستان کوهبنان آغاز شد.

بهره‌برداری از ۶ طرح کشاورزی با حضور مسئولان در شهرستان کوهبنان آغاز شد.

snapshot3

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، با حضور نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ، فرمانار و جمعی از مسئولان محلی چندین پروژه کشاورزی و طرح تولیدی‌ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مهدی مسعودی مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان در حاشیه بازدید مسئولان از زمین‌های سد جور گفت: به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی و جلوگیری از مهاجرت جوانان پس از احداث سد جور ۵۰۰ هکتار زمین به صورت اجاره و به شرط تملیک در پایین‌دست این سد به متقاضیان واگذار و با هماهنگی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سطح ۱۰۰ هکتار تأسیسات آبرسانی نوین اجرا شد.

وی ادامه داد: واگذاری این زمین‌ها سبب شد زمینه کاشت صیفی‌جات و برداشت محصول در سطح بالا در این زمین‌های کشاورزی انجام و کشاورزان نیز از میزان درآمد خود رضایت داشته باشند، طی چندین سال گذشته به دلیل کاهش نزولات جوی و بارندگی آبگیری سد جور امکانپذیر نشده و همین امر سبب شد که در حال حاضر این زمین‌ها بلا استفاده بمانند.

مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان تاکید کرد: به دنبال راه حل رفع این مشکل برآمدیم و در یک مرحله پیشنهاد شد با استفاده از اعتبارات دولتی و همیاری اعضای تعاونی سد برای خرید آب اقدام تا زمینه پرورش گل محمدی عملی شود و این مقرون به صرفه نیست، لذا جا دارد تا فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی زمینه را برای حفر چاه کشاورزی این مجتمع فراهم کنند.

مسعودی گفت: مجتمع گلخانه‌ای شهرستان کوهبنان در جنب دهستان جور از مصوبات سفر ریاست جمهوری است و در سال ۸۸ عملیات اجرایی آن انجام شده و به دلیل عدم تخصیص آب کافی و پیشنهاد کارگروه کشاورزی شهرستان تبدیل به مجتمع دام و طیور شده و با توجه به صرف هزینه بیش از یک‌میلیارد تومان در حال حاضر بلا استفاده به حال خود رها شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان کوهبنان در زمینه پرورش دام و طیور گام‌های بلندی برداشته و متقاضیان زیادی در این زمینه دارد، باید با احداث و حفر یک حلقه چاه زمینه برای پرورش دام و طیور در این مجتمع فراهم تا اقتصاد شهرستان پویاتر شود.

در ادامه مرکز پرورش مرغ گوشتی ۶ هزار قطعه‌ای در روستای گازکهن با اختصاص ۳۰ میلیون تومان از ستاد توسعه بخش کشاورزی افتتاح شد.

افتتاح مرکز خصوصی پخش توزیع کودهای شیمیایی، افتتاح طرح مرغداری ۵ هزار قطعه‌ای، بازدید از طرح پرورش ماهی قزل‌آلا، افتتاح طرح آبیاری قطره‌ای ۱۰ هکتاری روستای ناصرآباد، افتتاح باغ ترویجی کاشت بادام دیرگل، افتتاح طرح لوله‌گذاری روستای دارستان و بازدید از مزارع کشت زعفران از جمله برنامه‌های مسئولان در این شهرستان بود.

انتهای پیام/