گام بلند مدعی العموم شهرستان زرند، در اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته و ساماندهی نگهبانان باغات پسته

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: با اقتدار و جدیت، در راستای عملیاتی نمودن طرح ساماندهی نگهبانان باغات و پیشگیری از سرقت پسته گام بر خواهیم داشت.

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی در جلسه ای که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان و مدیران و مسئولان ادارات و نهادهای ذیربط در محل دفتر دادستانی برگزار گردید ، گفت؛ اجرای موفق طرح پیشگیری از سرقت پسته در سالهای قبل، با محوریت دادستان وقت شهرستان، موجب رضایتمندی قشر وسیعی از کشاورزان در شهرستان زرند گردید،لذا ضمن بروز رسانی طرح با مقتضیات فعلی شهرستان، درصدد انجام مجدد آن هستیم

او در ادامه‌ افزود؛ در چند سال گذشته به دلیل سرمازدگی و عوامل محیطی،میزان برداشت محصول پسته در شهرستان زرند به حداقل ممکن رسیده بود و کشاورزان در طول این سال ها ، بار مالی و مشقتهای زیادی را متحمل شدند، خوشبختانه در سال جاری علیرغم سرمازدگی قسمتی از محصول پسته، میزان قابل توجهی پسته در شهرستان قابل برداشت می باشد،لذا در راستای حفظ حقوق عامه ، بر خود لازم می دانم با همکاری و همدلی و انسجام مسئولین شهرستان،در جهت حراست از محصول کشاورزان قدم بردارم.

دادستان زرند در تبیین مفاد طرح گفت ؛ نگهبانان باغات پسته باید فاقد سابقه کیفری و دارای کارت شناسایی که توسط مراجع انتظامی محل صادر می‌شود،باشند .

این مقام‌ قضایی به سارقین ، مالخران ، خودروهای کرایه ای حامل اموال مسروقه هشدار داد؛ در صورت تشکیل پرونده در خصوص موارد مذکور ، فرد متهم بازداشت و تا پایان فصل برداشت پسته، در زندان بسر خواهد برد.

مدعی العموم شهرستان به تمامی مراکز خرید و فروش پسته که فاقد مجوز قانونی هستند و دوره گردها نیز متذکر شد؛ برابر مقررات با ایشان برخورد، و از،سوی مراجع ذیصلاح اماکن آنها پلمپ ، محصول خریداری شده ضبط و بعنوان خرید مال مسروقه تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

این مقام قضایی از کشاورزان و مالکین‌ خواست تا از بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز و کارگران غیر بومی بدون اخذ مجوز از مراجع انتظامی، در باغات و میادین ضبط پسته، جدا” خودداری نمایند.

یعقوبی خاطر نشان کرد؛ مراکز خرید و فروش مجاز پسته، ملزم به ثبت مشخصات کامل سجلی و ثبت میزان پسته خریداری شده از فروشنده در دفتری جداگانه و اخذ تصویر کارت ملی ایشان جهت دسترسی به وی می باشند .

دادستان زرند در ادامه اعلام داشت؛ کشاورزان نسبت به تجهیز انبار و محل ضبط و نگهداری پسته های خود به دوربین های مداربسته اقدام نمایند .

وی در پایان گفت ؛ کلیه مراکز خرید پسته از حمل و نقل این محصول به صورت خودرویی و شبانه جدا” خودداری نمایند و در صورت ضرورت ضمن رعایت نکات ایمنی و حفاظتی و با اطلاع مراجع انتظامی اقدام نمایند.

انتهای پیام/