اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در شهرستان زرند

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند با اعلام اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در فصل برداشت محصول، خبر از تدوین طرح صیانت از چرخه تجاری پسته و حمایت از کارگران داد.

به گزارش صدای زرند، فرحبخش گفت: امروزه پسته به عنوان محصولی استراتژیک برای شهرستان زرند مطرح است چرا که با‌ وجود اراضی بسیار زیر کشت و حجم برداشت محصول شاهد تشکیل بازاری بزرگ برای محصول هستیم که افراد بسیاری را به طور مستقیم و غیر مستقیم از سود حاصله به انحإ مختلف بهره مند می کند.

وی تصریح کرد: اگر موضوعات اقتصادی یکی از مولفه های تاثیر گذار در بروز جرائم و آسیب های اجتماعی بدانیم، به طور قطع آسیب به مهمترین محصول شهرستان، به واسطه حجم افراد و‌خانواده های دخیل در تجارت پسته، افزایش جرائم و آسیب های اجتماعی دور از انتظار نیست.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بیان داشت: با توجه به اهمیت پسته برای زرند طرح پیشگیری از سرقت پسته در سال جاری با جدیت و برای صیانت از محصول و دست رنج کشاورزان و ناامن سازی شهرستان برای سارقان دنبال و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح پیشگیری از سرقت محصول پسته در سالیان گذسته موجب رضایت شهروندان شده که اشرافیت بر این موضوع، وظیفه ما را سنگین تر کرده و به همین جهت دستگاه قضایی در راستای رویکرد حمایتی خود و حفظ حقوق عامه و نیز انجام رسالت پیشگیری از وقوع جرم به افزودن اصلاحاتی در طرح پیشگیری از سرقت پسته پرداخته تا اهداف مورد اشاره به شکل جامع تری دنبال شوند.

این مقام قضایی اظهار نمود: پیشگیری از سرقت محصول پسته، حمایت از کارگران حوزه کشاورزی و ملزم نمودن کشاورزان به رعایت حقوق کارگران، تداوم نظارت ها و اجرای طرح در طول سال برای پیشگیری از سرقت درختان پسته، جلوگیری از آسیب به محصول پسته در فصول مختلف سال به واسطه سرما زدگی یا گرما زدی و حرکت به سمت کشاورزی صنعتی از برنامه های دستگاه قضایی در شهرستان زرند است که تلاش می شود طی زمان مقرر اجرایی شوند.

رئیس دادگستری شهرستان زرند در پایان ضمن دعوت از شهروندان به همراهی و مشارکت با دستگاه قضایی تاکید کرد: به طور قطع لازمه موفقیت در هر طرحی جدیت و تلاش کلیه دستگاه های متولی ضمن مشارکت شهروندان در اجرای آن است و بنابراین با غالب بودن رویکرد فرابخشی در طرح پیشگیری از سرقت پسته و صیانت از بازار تجاری آن، همگرا نمودن کلیه دستگاه ها و همراستا کردن اقدامات ضمن همراهی مردم، تحقق اهداف و جلب رضایت شهروندان دنبال می شود که در این راستا، با تقسیم وظایف صورت گرفته هر بخش با محوریت دستگاه قضایی به ایفای نقش خود می پردازد.

انتهای پیام/