حسن پور:

خاموشی چاه های کشاورزی خسارت جبران ناپذیری به کشاورزان وارد می کند

نماینده مردم سیرجان و بردسیر با بیان این که بیش از ۲۵ درصد محصولات کشاورزی کشور مربوط به استان کرمان است، گفت: یکی از ارزآورترین محصولات کشاورزی کرمان که همان طلای سبز یا پسته است، این روزها نیازمند مدیریت است.

به گزارش صدای زرند، شهباز حسن پور افزود: در حالی که بعد از چند سال سرمازدگی، خشکسالی و نبود محصول، امسال شرایط پسته بهتر است، شاهد نوعی خودتحریمی هستیم و خاموش کردن چاه های کشاورزی، خسارت جبران ناپذیری به کشاورزان، مردم و اقتصاد وارد می کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سومین سفر رئیس جمهور به کرمان با هدف حل مشکل کم آبی استان کرمان بیان کرد: برخی از مناطق استان کرمان و حدود ۷۰۰ روستای استان از آب آشامیدنی مناسب محروم هستند که امیدواریم در این سفر دولت، برای این موضوع تصمیم های خوبی گرفته شود، هر چند که برای برخی از شهرستان ها اقدامات خوبی در دستور کار قرار دارد و قرارگاه آبرسانی با همکاری سپاه در حال فعالیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مس کشور و بیش از ۴۰ درصد از سنگ آهن کشور در استان کرمان قرار دارد، ادامه داد: زیبندۀ مردم این استان نیست با وجود این همه مواهب خدادادی باز شاهد فقر در برخی از مناطق کرمان باشیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر یادآور شد: همچنین بحثی که به صورت جدی به عنوان مطالبۀ مردم استان کرمان داریم اتمام پروژه های نیمه تمام است که در اولویت دولت نیز قرار دارد، به طوری که کرمان در بحث آزادراه ها کمترین سهم را دارد و بیشترین تصادفات به نسبت جمعیت در استان کرمان است که امیدواریم این مطلب مهم و حساس مورد توجه رئیس جمهور و هیات دولت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: موضوعی که تاکنون مغفول مانده، سهم مردم کرمان از معادن استان است زیرا متاسفانه مسئولیت اجتماعی معادن به صورت کامل و مطلوب انجام نمی شود و در سال گذشته حقوق حقه مردم سیرجان و بردسیر با وجود مکاتبات زیاد پرداخت نشد.

حسن پور افزود: خواهان اجرای کامل مصوبات سفر هیات دولت در استان هستیم تا شاهد توسعۀ بیشتر استان باشیم.

انتهای پیام/