معاون فرماندار زرند عنوان کرد؛

کمک به متکدیان عامل اصلی افزایش تکدی گری است

معاون سیاسی فرماندار زرند با بیان اینکه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت شهروندان هستیم، افزود: اگر مردم قبول کنند که تکدی‌گری عملی زشت است و به متکدیان کمک نکنند، قطعاً حل این معضل بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام خواهد شد.

به گزارش صدای زرند، صبح امروز جلسه کارگروه ساماندهی متکدیان شهرستان، به ریاست محمد ایزدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور اعضای جلسه، در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری در این جلسه اظهار داشت در بررسی معضلات و ناهنجاری های اجتماعی، بحث تکدی گری در تمامی جوامع بشری و کشورهای جهان نوعی هنجارشکنی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در واقع کوتاهی از ما شهروندان هست که تعداد متکدیان رو به افزایش است، اظهار داشت: جای فکر دارد که آیا پول دادن به متکدیان از دیدگاه اخلاقی کمک به همنوع و کار خیر به شمار می آید؟

ایزدی با بیان اینکه همه ما وقتی پولی هر چند کم به فرد گدا و بی خانمانی می دهیم بر این باوریم که این پول برای او ارزش زیادی دارد اما زندگی ما بدون آن پول تغییر چندانی نمی کند. بنابراین با این استدلال فکر می کنیم پول به گدایان کمک به همنوع می باشد و کار خوبی است؛ خاطر نشان کرد: اما اگر واقع بین باشیم به این نتیجه می رسیم که نباید به آن ها پول بدهیم. در حقیقت به جای آنکه پول را صرف افرادی کنیم که به ظاهر نشان می دهند فقیرند و بدون اینکه سعی و تلاشی داشته باشند و کاری کنند و زحمت بکشند، تن به گدایی در خیابان داده اند، باید آن پول را به کسانی بدهیم که مطمئن هستیم که با وجود تلاش بسیار باز هم نیازمند هستند یا شرایط آن ها به گونه ای است که نمی توانند کار کنند و از یک ریالی که ما به آن‌ ها کمک می کنیم، استفاده بیشتری می کنند و کمک بیش تری به آن ‌ها خواهد شد.

چرا به گدایان کمک مالی نکنیم؟

معاون سیاسی فرمانداری زرند با بیان اینکه اگر روزانه فقط ده هزار نفر از مردم به اندازه یک سکه پانصد تومانی به فرد گدایی کمک کنند درآمد او در ۲۴ ساعت ۵ میلیون تومان می شود، ما باشیم به این کار با این درآمد ترغیب نمی شویم؟ افزود: فرد متکدی وقتی به کار خود ادامه می ‌دهد که دائما از طریق مردم به پول خوبی رسیده باشد.

او ادامه داد: به همین خاطر است که می گوییم ما خودمان با کمک کردن باعث گداپروری در سطح شهر می شویم که باعث می شود تن به کار دیگری ندهند و وجهه شهر را خراب کنند.

ایزدی با بیان اینکه درست است که برخی گدایان انقلاب درونی در شما ایجاد می کنند و به حدی دلتان به رحم می آید که نمی توانید از کنارشان به سادگی بگذرید اما بدانید کمک مالی به این افراد راه درستی نیست. افزود: اگر از دستتان بر می آید به اون پیشنهاد کاری با شان بالا بدهید یا او را به رستورانی دعوت کنید غذا میل کند یا برایش یک دست لباس خوب بخرید، یا به او بگویید که اگر واقعا نیازمند است او را به یک نهاد حمایتی یا موسسه خیریه معرفی کنید و… . مطمئن باشید اگر نیازمند واقعی باشد پیشنهادات شما به خصوص پیشنهاد کاری شما را می پذیرد. بنابراین این فرهنگ کمک کردن خیابانی و از روی احساس در کشور ما باید تغییر کند.

معاون فرماندار افزود: جالب اینجاست که تعدادی از متکدیان شناسایی شده دارای حقوق بازنشستگی و صاحب ملک و املاک هستند و متاسفانه بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده عامل اصلی حضور کودکان اتباع در محل چهارراه و میادین شهر کمک ترحم آمیز و هنگفت برخی از شهروندان به این کودکان من باب دلسوزیست که باعث ترویج بیش از پیش این واقعه شده و منجر به مخدوش شدن چهره واقعی شهر شده است.

انتهای پیام/